Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Häftigt, var ute på byn och sladdade sen svängde jag in på en parkering och när jag stannar upptäcker jag hur det ångar under motorhuven. Verkar vara en kylarslang som spruckit vid en slangklämma men när den fått svalna så slutade den läcka :roll:
Får skära bort en bit i morgon samt försöka väcka lite lampor till liv igen, tre bakljus, ett bromsljus och bägge positionsljusen fram har slutat fungera...
Har påbörjat en miniservice för nu är den verkligen totalt orkeslös. Plockade ur stift, fördelarlock och rotor och allting ser rent ut sagt förjävligt ut. Elektroderna på stiften ser ut som månlanskap och är runda, locket var fullt med olja och bränt och rotorn var helt sönderbränd i änden :roll:

Lyckligtvis så har jag absolut 0kr att lägga ut på bilfan också så fördelarlocket fick en omgång kontaktrengöring och skrapande med kniven, rotorn filade jag fram metall på igen och stiften får jag ta sandpapper och slipa ner lite och slå ihop det massiva elektrodavståndet...

Skitkul att vara arbetslös utan A-kassa :roll:
gick ju skitbra att byta stift också :roll: Hittade ett par bättre som jag skulle skruva i och det gick bra tills jag kom till treans cylinder där det vart vildgäng i toppen :evil: ungefär då slet jag ur bensinvärmaren som enbart satt ivägen och drog i stiftet med våld så nu ska stiften aldrig mer ur den motorn.

Men piggare blev den så lite nytta gjorde det iallafall

Bild

Bild
Du där va det gegg, inte konstigt om den gick lite som en säck skit.
Har ägnat nån dag åt att riva ur delar av inredningen och dra i kabelhärvan bak till dragkroken. Lagom tills jag var klar med det hade såklart släpvagnen försvunnit hemifrån så jag kunde inte prova om det blev kopplat rätt :roll:

Satte i en yttertempmätare från en 240 (den analoga modellen) men jag tror givaren hamnade lite för nära kylaren för den är lite väl optimistisk ibland med tempraturen :lol:
Nu gick kolet sönder på samma vis igen så generatorn slutade ladda :roll: Blir nog byte av generator när en ny hittas.
Eller så får jag ha med en kniv och tälja om kolet så det får kontakt för det fungerade det med :lol:
har konstaterat att den går 20 mil åt gången innan kolet är slut för idag var det dags för skrapning igen :roll: och lagom tills jag skulle ut på en 10 mila tur så gick avgasröret helt av innan allt vad ljuddämpning heter.

Lagom kul att ligga med den här skapelsen i uppförsbackar och vråla med en trött automat som dragbil :lol:
Bild
Har två Rajd snöskotrar nu och jag hoppas att dom inte blir flera för då lär jag bygga ut skotergaraget ännu mera 8)
Ikväll tog vi sista resan, nu ställs den av och ska försöka säljas för en bättre bil har gjort intåg 8)

Bild

snabbt ihopkastad film
[youtube]syG4XaN-n_c[/youtube]
Låter gött iallafall utan avgassystem, få se hur många anmälningar det kommer sen vi åkte runt i vansbro i ca 1,5 timmar :lol: Tur jag satt bredvid och tog en öl och filmade :-)-)
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
Kupéfläkt "döda utblås"

Vet ej hur det är på Volvo, men på[…]

Rostskyddstips

Ja, som skrivits ovan höll jag på med s[…]

Visa din semesterbil(d)

Parkerade bilen i cykelstället här i huf[…]