Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Grammse skrev:Trevlig stereo jag har likadan i min bil och är supernöjd med den :D . Blir det någon bild på den lackerade framskärmen?
Gr8! Låter bra,Tvekar fortfarande med det där med att den syns så tydligt.. Men kommer göra skillnad jämfört med min kenwood nu iaf :).

jora det kan jag skicka upp :) Kommer ju inte kunna se så mycket mer än att den ser likadan ut som resten av bilen nu ;)
Får ta bilden i veckan.. ;)

/stagesix
Jadå.. Då tycker jag det är dags för update! :) (?)

Har varit riktigt trött på efterjobbet och mycket övertid har det blivit.. Men man ger sig varken i vått eller torrt, heller inte i minus grader! :D

Har börjat riva inredningen ordentligt. Taket, A, B, C stolpar, Hatthyllan är på G, Solskydden, All belysning och hantag som är ivägen för taket :)
Dom som läst vet att jag köpt mattor för att dämpa med och det blev då SilentCoat 80ark. Och nu när jag har dämpat taket klart så märkar jag att man kanske skulle köpt fler s40 för satan vad med dämpmattor jag kommer ha kvar :D
Gick åt runt 10 ark max för att dämpa taket :D

Låter bilder från arbetetsgång.

Snäll kissekatt! (sido krockkudde)
Bild

Bild

Bild

Nya dörrsidorna som skall byggas om.
Bild

Plastgodis
Bild

Ett stycke tak!
Bild

Original "Dämpmattorna" haha, bort! Här skall kvalitet komma i första hand! :)
Bild

Sådärja! Det blev rätt så kyligt eftersom listerna och stolpplasten etc är borttagna vilket medför dålig tätning :/
Bild

Bild

Gillas! Dock för storstrumpa. Skall nog skickas tillbaka i byte mot en ny beställning till en mindre. Någon som vet vad man bör ha för mått om man skall slänga på strumpa till Lågnivåkablar?
Bild

Bild

Bild

Notera kylan! , BRR!!
Bild

Här skall det vara ordentligt! :D
Bild

Bild

Bild

Bild

-
-
-

Kommer fortsätta dämpa bilen så mycket jag hinner och vart efter.. Nästa steg nu när taket är klart är att se om man får plats med någon remsa bakom stolparna, Vet inte om de vibrerar så mycket men kanske kan hjälpa nu när jag har massa över.

Nästa är att dämpa hatthyllan, bagaget (under klädseln) HELA utrymmet inkl. reservbaljan, hjulhusen, bagage luckan. Allt!!! :D Sen såklart dörrarna ;)

Har dock inte bestämt mig på golvet. Är inte så mycket jobb om man tänker efter.
Men frågan är om jag har orket! Speciellt med denna kyla! :/

Nya beställningen på Lågnivkablarna kom dagen efter mattorna också så nu blir det lite kvalitet på dessa också :)
Blev 3st SL 5 Ultimate från DLS

Bild

Bild

Bild

Kabelgenomföringen som är nu, TROR den måste förstoras lite :D :D Om jag då inte kör någon annan väg om jag river golvet :D
Bild

-
-
-

Detta var allt jag hade och bjuda på för denna gång, hoppas det smakade ! :)
Har också lagt bud på ett par koax-högtalare som förhoppningsvis kan piffa upp baksätenas ljudupplevelse :)

Simma lugnt, nu ere fest! :)

/stagesix
:twisted: :twisted: Faan va nice det blev skulle veta hur det låter med. Men det lär ju dröja ett tag ju. Om det blir bra ska jag sj nog fixa min bil nu med :wink:
Riktigt bra jobbat! Om man vill latmans dämpa golvet, så tvätta rent till våren och stryk på tjockt rostskydd under bilen, ska fungera riktigt bra om man ska tyda signalerna på dom som gjort det =) Dock så är s40:n, som jag upplevde det väldigt öppen för ljud ifrån hjulhusen, och bagagen. Extra tätningslister gör massor för brus och vägljud, har dock bara testat på bakluckan med fällt säte och upplevde klar skillnad. Hjulhusen bak dämpade jag innifrån som du tänkt, gav lite men inte så pass så jag var nöjd.. Fyllde därför utrymmena med "pyramid skumgummi", sådant som sitter i baslådor, och en del av resonansljudet försvann ytterligare.

Finns ju tyvärr hur mycket jobb som helst med detta, dock så hade jag som tanke men aldrig fick tummen ur att sätta en extra list som tätar bakom dörrsidan (runt om) emot plåten, och binda in ljudet ytterligare, kan vara något att fundera på =)
Sitter det dock bara i främre passagerardörr denna matta, http://www.blekingebilradio.se/product. ... ory_id=225

Gick åt lite mindre än 2 mattor för att fylla den yttre dörrplåten ovanpå silent coaten.
Fick bättre basåtergivning och tycker det låter bra mycket mindre utifrån på denna dörrsidan.
Imorgon om jag har tid och ork ska jag fixa förardörren och passagerardörrarna dan därpå.
Blir ju fint det där men jag är inte avundsjuk. Har bott ett par år i garaget för några pokaler och lite ära. På den tiden var det noisekiller i hela bilen som gällde. Inte särskilt effektivt men det var ju dyrt så då måste man ju ha det (S)

Ser iallfall fram emot att se det färdiga resultatet. Det är nästan så man blir lite nostalgisk :D
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 30

Hej Jag behöver T6-kolvar, diameter 81. Jag b[…]

Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Ja, idén om att köra på lokalpr[…]