Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bonden1989
DayDreamer skrev:Ja då har man fått svar och dom vill ha 899kr plus 150kr i frakt :| det är alldeles för mycket tycker jag eftersom att jag kan få den avsevärt mycket billigare på skroten här. Så det blir ingen trä-ratt köpt nu utan jag väntar tills någon skrot med självplock får in en.
Ja, jag gav totalt 599kr för min trä-ratt. Köpte den på tradera för 500kr och 99kr i frakt. :wink:
När jag köpte min fanns det 3 såna rattar till på tradera, men nu finns det ingen... :roll:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Tycker faktiskt det blev snyggt med svarta sargen. :)

Jasså det ska bli båtratt? :wink:
Tackar :D

Båtratt :o då har du inte sett ratten i trä till 850 där snackar vi båtratt :mrgreen:
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Den ramen runt fönsterhisspanelen sitter väl dit limmad på något sätt :???: får se hur jag gör, jag har kanske lite andra planer med inredningen.
Jao, det gör den ju, men det är ju inte så svårt att ta bort den ändå, och limma dit en annan.

Ok, vad är det för planer då? :) Lära dig lite programmering och kopiera mig med arduinon? :mrgreen:
Ok kanske ska ta med sådana från skroten nästa gång och jämföra lite.

Planerna är inte spikade ännu berättar mer när jag väl har bestämt mig men kan väl iaf tala om att jag har funderingar på att "modda" om inredningen lite fast egentligen kan jag väl inte kalla det för modda heller :mrgreen: skitsamma jag för klarar mer när jag väl har bestämt mig hur jag vill ha det :D
Bonden1989 skrev:
DayDreamer skrev:Ja då har man fått svar och dom vill ha 899kr plus 150kr i frakt :| det är alldeles för mycket tycker jag eftersom att jag kan få den avsevärt mycket billigare på skroten här. Så det blir ingen trä-ratt köpt nu utan jag väntar tills någon skrot med självplock får in en.
Ja, jag gav totalt 599kr för min trä-ratt. Köpte den på tradera för 500kr och 99kr i frakt. :wink:
När jag köpte min fanns det 3 såna rattar till på tradera, men nu finns det ingen... :roll:
Ja totalt 599kr var inte alls blodigt trä rattarna verkar gå som smör.
Användarvisningsbild
av Bonden1989
DayDreamer skrev:
White skrev:Tycker faktiskt det blev snyggt med svarta sargen. :)

Jasså det ska bli båtratt? :wink:
Tackar :D

Båtratt :o då har du inte sett ratten i trä till 850 där snackar vi båtratt :mrgreen:
Ja, en sån skulle jag aldrig sätta in i min bil. Det är för mycket trä. Tycker de rattarna är riktigt fula! :???:
Jag har hört om såna som i trä-rattarna från S/V70 i sina 850 istället... :roll:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Efter att ha kört några tankar med BF98 så kan jag konstatera att det inte gjorde ett dugg skillnad på förbrukningen eller bilensgång. Nästan så jag tror att den drog mer med BF98, för nu har jag tankat i BF95 och körde en långkörning idag med en snitthasighet på 80km/h och förbrukningen landade på 0,75 helt ok för att vara en gammal bil med turbo :D

Så det som jag trodde berodde på BF98 var nog bara önsketänkande/ inbillning för jag märker absolut ingen skillnad nu på BF95 :)
Användarvisningsbild
av Derank
95 el 98 har överhuvudtaget ingen betydelse för varken prestanda el förbrukning. De som påstår det fablar. . det är en försäljningsgimic som tex Miles diesel

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Derank skrev:95 el 98 har överhuvudtaget ingen betydelse för varken prestanda el förbrukning. De som påstår det fablar. . det är en försäljningsgimic som tex Miles diesel

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Ja den enda skillnaden som jag märkte var att det vart dyrare att tanka. Sen slog det mig det kanske inte ens är 98 det kanske är 95 som kommer ur 98ans pump ag kan ju inte veta vad det är för bensin som jag får, skulle inte bli förvånad om man blir blåst på det sättet.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Den gamla 745:an vi hade var det faktiskt märkbar skillnad på förbrukningen mellan 95 och 98, däremot märker jag ingen skillnad på bilarna vi har i dag.
Ok kanske är bilarna som skiljer eller så är det som jag skrev nyss att man betalar mer för 98 fast det egentligen är 95 man får. Det är ju inte direkt lätt att avgöra det kanske känns på lukten? :wink:
  • 1
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148
  • 252
Flödar förgasare

Sker bara det i bland är det flottörvent[…]

Tror inte vi behöver en tråd om vad ba[…]

Ny Kartuppdatering

Då bör du ju ha passerat sådana g[…]