Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
Kul att se att du med blivit "skotnisse" :-)-) Det är rätt skojsigt att pilla med detaljer, själv kommer jag inte på något "billigt" att peta med längre
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Har varit ute och monterat ljusarmaturen i taket som jag hittade på skroten. Så här kommer det lite bilder :D

Före:
Bild

Efter:
Bild

Sen så fick jag tummen ur och bytte till led i skyltbelysningen.
Bild

Sen så vart jag till Biltema (trogen kund där) och köpte lite ljudisolering, det som ska ljudisoleras är bagagerummet först och främst.
Bild
Användarvisningsbild
av Bonden1989
Blev snyggt! :-)-)

Anledningen till att du hade den ljusare armaturen är väl för att du har den ljusa inredningen? Jag har den där svarta plasten i min och jag har ju mörk inredning.
Fast det kanske bara är något jag fått för mig... :wink:

Är det såna där hemska LED på 8000K eller? 8)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Intressant. Jag har den mörkgråa i min(mörk inredning). Visste inte ens om att det fanns en med svarta detaljer.
Men ärligt talat tycker jag faktiskt den gråa ser bättre ut. Matchar bättre med knapparna, stereon, ECC'n etc etc. Svarta hade passat bättre i en 850 som har svarta knappar osv(ja, jag vet att 850 har en helt annan takbelysning, men går alltid bygga om :))

Måste själv ta mig i kragen och byta ut min skyltbelysning till LED... Är sån liten detalj att det glöms av hela tiden :lol:

8000k LED's existerar knappt. Dom brukar ligga på runt 6000k för kallvita, och ~4500 för varmvita. Varmvita varierar dock rätt mycket, medans kallvita är tämligen standard överlag. Om jag minns rätt så är kallvitt en diods "naturliga färg", tätt följt av blåa.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Bonden1989 skrev:Blev snyggt! :-)-)

Anledningen till att du hade den ljusare armaturen är väl för att du har den ljusa inredningen? Jag har den där svarta plasten i min och jag har ju mörk inredning.
Fast det kanske bara är något jag fått för mig... :wink:

Är det såna där hemska LED på 8000K eller? 8)
Ja förmodligen är det därför :D

Vet inte vad det är för K på dessa led men gissar runt 5000-6000k jag vill ha dom så vita som möjligt.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:Intressant. Jag har den mörkgråa i min(mörk inredning). Visste inte ens om att det fanns en med svarta detaljer.
Men ärligt talat tycker jag faktiskt den gråa ser bättre ut. Matchar bättre med knapparna, stereon, ECC'n etc etc. Svarta hade passat bättre i en 850 som har svarta knappar osv(ja, jag vet att 850 har en helt annan takbelysning, men går alltid bygga om :))

Måste själv ta mig i kragen och byta ut min skyltbelysning till LED... Är sån liten detalj att det glöms av hela tiden :lol:

8000k LED's existerar knappt. Dom brukar ligga på runt 6000k för kallvita, och ~4500 för varmvita. Varmvita varierar dock rätt mycket, medans kallvita är tämligen standard överlag. Om jag minns rätt så är kallvitt en diods "naturliga färg", tätt följt av blåa.
Visste inte att den fanns i grå, ja trodde att det antingen var den svarta eller den ljusa jag tycker faktiskt att den svarta gör sig snyggast eftersom att den matchar upp med backspegeln och förmodligen för att jag har ljus inredning så bryter det rätt snyggt.

Ja jag har ju haft bilen i 1år och 5månader och det är först nu som jag kom på att just ja jag har ju inga led i skyltbelysningen :mrgreen: men jag har haft annat att tänka på också :)
  • 1
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
  • 146
  • 252
Prestige Performance

med andra ord kan man säga att Prestige perfo[…]

Svar till "LuffarKalle": De fyra nya rel[…]

Det ser ut som hastighetskontrollern för kupe[…]

Falsklarm av insekt?