Moderator: Moderatorer
Lucif3r skrev:Folkrace... Den där bilen är ju så dålig att alla andra skulle hålla sig undan :roll: Livrädda för att bilen ska börja spotta stakar och kolvar efter dom.Men den är ju värd 10 papp, minst! Och en "riktig" folkracebil med bur och släckare kostar ju hälften.
... Är tveksam till att den ens skulle få användas i folkrace, iaf ett äkta arrangerat race... På tok för oreliabel med alla dess missljud och allt annat.... Oddsen att den skulle totalhaverera under racet är överhängande........ Om inte annat är den för slö så den skulle vara i vägen för alla andra.
Men jo visst, en bil som toppar mindre än vad en motsvarande frisk bil gör på 2an är ju helt normalt...(fotnot, min toppar strax över 100 på 2an, gamla 945an toppade ~92-95 på 2an).
Lillarapunzel skrev:That moment när du inser att din häst accelererar bättre och snabbare än din bil..... :shock: :lol:Jadu, vad kan det vara för fel tro? Allt som var trasigt har ni ju bytt. Har ni kollat torkarbladen? Är det slitna gummin kan man få tråkiga följdfel som spräckt framruta. Och har man en spräckt framruta vet man ju vad som sedan händer. Då läcker det in vatten bakom instrumentbrädan och efter det så börjar det spraka i säkringsboxen. Och när det sker så bryter helvetet löst! Till slut så står man där med 13 startförsök och en motor som fattar eld och hela skrotbilen brinner upp. :|
Förvisso består min häst till ungefär 2/3 av fullblod av div. slag, men ändå - han är dessutom förmodat äldre än Blå...
Något kan ju inte stå helt rätt till med Blå...
Idag slog vi också rekord i antalet startförsök; 13 st, innan Blå startade :/
Exyzäta skrev:Torkarbladen är från Biltema, årsmodell 2010, så det är knappast där det felar! De fungerade förövrigt utmärkt idag, i hällregnet...Lillarapunzel skrev:That moment när du inser att din häst accelererar bättre och snabbare än din bil..... :shock: :lol:Jadu, vad kan det vara för fel tro? Allt som var trasigt har ni ju bytt. Har ni kollat torkarbladen? Är det slitna gummin kan man få tråkiga följdfel som spräckt framruta. Och har man en spräckt framruta vet man ju vad som sedan händer. Då läcker det in vatten bakom instrumentbrädan och efter det så börjar det spraka i säkringsboxen. Och när det sker så bryter helvetet löst! Till slut så står man där med 13 startförsök och en motor som fattar eld och hela skrotbilen brinner upp. :|
Förvisso består min häst till ungefär 2/3 av fullblod av div. slag, men ändå - han är dessutom förmodat äldre än Blå...
Lillarapunzel skrev:då är det nog bara en tidsfråga.Exyzäta skrev:Torkarbladen är från Biltema, årsmodell 2010, så det är knappast där det felar! De fungerade förövrigt utmärkt idag, i hällregnet...Lillarapunzel skrev:That moment när du inser att din häst accelererar bättre och snabbare än din bil..... :shock: :lol:Jadu, vad kan det vara för fel tro? Allt som var trasigt har ni ju bytt. Har ni kollat torkarbladen? Är det slitna gummin kan man få tråkiga följdfel som spräckt framruta. Och har man en spräckt framruta vet man ju vad som sedan händer. Då läcker det in vatten bakom instrumentbrädan och efter det så börjar det spraka i säkringsboxen. Och när det sker så bryter helvetet löst! Till slut så står man där med 13 startförsök och en motor som fattar eld och hela skrotbilen brinner upp. :|
Tror det kan vara motorn som spökar...
Lillarapunzel skrev:That moment när du inser att din häst accelererar bättre och snabbare än din bil..... :shock: :lol:Har du redan kommit till insikt med det? :roll:
White skrev:Ja :DLillarapunzel skrev:That moment när du inser att din häst accelererar bättre och snabbare än din bil..... :shock: :lol:Har du redan kommit till insikt med det? :roll:
Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]
Problemet är att seriösa verkstäder[…]