Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Nja, tveksam på att en vanlig luftkyld IC pallar med att kyla så mycket som ett glödande 13-agg skulle behöva vid det trycket. Iaf inte många sekunder...
Sen vetefan om ett 13-agg ens skulle orka hålla 1bar+ :???:
Det var inga problem för kompisen vad jag minns att hålla 1,1 men då är det ju verkligen max vad turbon pallar med. Ja en IC från do88 var jag sugen på plus slangpaket http://www.do88.se/sv/artiklar/bigpack- ... 99-00.html men kände att det är alldeles för mycket pengar att lägga ut just nu på en originalmotor. Nu står det ju inte i vilket laddtryck och turbosnurra som dom har mätt upp denna skillnaden mot original. Men visst den lär lu klara av att kyla laddluften bättre men frågan är ju om den klarar av det tillräckligt vid ett laddtryck runt 1,0bar :???:
Lucif3r skrev:Nja, tveksam på att en vanlig luftkyld IC pallar med att kyla så mycket som ett glödande 13-agg skulle behöva vid det trycket. Iaf inte många sekunder...
Nej det är ju ingen optimal kombination, men bättre än med original IC.

Jo 1 bar orkar dom hålla, men det är nog fan gränsfall!? :???:

DayDreamer skrev:
Det var inga problem för kompisen vad jag minns att hålla 1,1 men då är det ju verkligen max vad turbon pallar med. Ja en IC från do88 var jag sugen på plus slangpaket http://www.do88.se/sv/artiklar/bigpack- ... 99-00.html men kände att det är alldeles för mycket pengar att lägga ut just nu på en originalmotor. Nu står det ju inte i vilket laddtryck och turbosnurra som dom har mätt upp denna skillnaden mot original. Men visst den lär lu klara av att kyla laddluften bättre men frågan är ju om den klarar av det tillräckligt vid ett laddtryck runt 1,0bar :???:
Hade sådan jäkla otur att do88 lanserade sin IC bara några dagar efter jag bytt till en ny original på min, annars hade det suttit en sådan på nu. :(
White skrev:
DayDreamer skrev:
Hade sådan jäkla otur att do88 lanserade sin IC bara några dagar efter jag bytt till en ny original på min, annars hade det suttit en sådan på nu. :(
Ja det ar väl att jäkla typiskt. Undrar om original IC på 940 är bättre/effektivare än dom som sitter på X70 :???: för 0,75 bar i laddtryck så borde det väl ändå blåsa på rätt så bra med värme? Men möjligt att din original IC orkar kyla tillräckligt?
Nja, skulle inte tro att IC'n på 940 är bättre än den x70 har. Det är ju "lite" skillnad på orginalladd mellan en x70 T5a och en 940 FTT t ex :) Även själva luftflödet är ju bättre designat än på 940. x70 har ju dessutom luftintag i stötfångaren, vilket inte 940 har. Så 940 är ju mer eller mindre begränsad till enbart grillen som luftintag.
  • 1
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
  • 144
  • 291
Kopplingspedal knarrar

Det är urtrampningslagret som är slut. K[…]

OBS Laddningsförfarandet kan upplevas olika b[…]

Service Peugeot 107 2007

Har nu fått iordning på äldsta ba[…]