Lucif3r skrev:Nja, tveksam på att en vanlig luftkyld IC pallar med att kyla så mycket som ett glödande 13-agg skulle behöva vid det trycket. Iaf inte många sekunder...
Sen vetefan om ett 13-agg ens skulle orka hålla 1bar+ :???:
Nej det är ju ingen optimal kombination, men bättre än med original IC.
Jo 1 bar orkar dom hålla, men det är nog fan gränsfall!? :???:
DayDreamer skrev:Lucif3r skrev:Nja, tveksam på att en vanlig luftkyld IC pallar med att kyla så mycket som ett glödande 13-agg skulle behöva vid det trycket. Iaf inte många sekunder...
Sen vetefan om ett 13-agg ens skulle orka hålla 1bar+ :???:
Det var inga problem för kompisen vad jag minns att hålla 1,1 men då är det ju verkligen max vad turbon pallar med. Ja en IC från do88 var jag sugen på plus slangpaket http://www.do88.se/sv/artiklar/bigpack- ... 99-00.html men kände att det är alldeles för mycket pengar att lägga ut just nu på en originalmotor. Nu står det ju inte i vilket laddtryck och turbosnurra som dom har mätt upp denna skillnaden mot original. Men visst den lär lu klara av att kyla laddluften bättre men frågan är ju om den klarar av det tillräckligt vid ett laddtryck runt 1,0bar :???:
Hade sådan jäkla otur att do88 lanserade sin IC bara några dagar efter jag bytt till en ny original på min, annars hade det suttit en sådan på nu. :(