- tor 21 jul 2016, 12:09
Haha! Många idiotförklarar en för att man är som en biltokig 18 åring fortfarande! :mrgreen:
Moderator: Moderatorer
White skrev:Tack så mycket! :DÅterigen :mrgreen: ställ på laddtrycket så du får ett högre dumpljud :mrgreen: :mrgreen:
Jo vitlackad avskärmning blev verkligen klockrent tycker jag, den hade inte alls passat in så bra svart. Brukar vara lite självkritisk till alla förändringar jag gör med bilen,
men detta blev jag supernöjd med faktiskt! :D
Dumpljudet blev supergött!)))) Fast man kanske är en gubbe (46 bast) så är man fortfarande 20 i skallen, haha! :mrgreen:
White skrev:Haha! Många idiotförklarar en för att man är som en biltokig 18 åring fortfarande! :mrgreen:bara låta dom göra det, dom är bara avis haha =)
garinge skrev:Ja jag tar inte åt mig något! 8)White skrev:Haha! Många idiotförklarar en för att man är som en biltokig 18 åring fortfarande! :mrgreen:bara låta dom göra det, dom är bara avis haha =)
Jag har alltid ett trevligt val varje dag jag ska ut och åka, ska jag åka pyspys com-fort volvo, sänkt och så, eller glidar impala 65 med mullrig v8 under huven med dubbla tre tums rör.. hmm, alltid lika svårt hehe =) är 34 men ja, alltid 22 i sinnet
Lucif3r skrev:Äh, man är inte äldre än man gör sigSå sant så...![]()
Fint att höra att det finns fler än mig som förstått det där med varmluft från turbon :) Det är väl ett.... 13g/t agg du har om jag minns rätt? Om jag inte minns helt galet tror jag smärtgränsen går vid typ 0.8 innan man börjar tappa effekt istället med det fjutt-agget. :)
16T som x70 T5 har börjar tappa effekt vid ~1.15-1.2bar iaf.
White skrev:Ja jag tar inte åt mig något! 8)Det är bra det :)
Verkligen trevliga valmöjligheter du har! :D
Precis! Varför vara "gammal" när man kan vara ung i sinnet!-)
Lucif3r skrev:Äh, man är inte äldre än man gör sigHehe och kompisen som laddade 1.1-1.2 med ett 13 agg :lol: snacka om rena diesel kanonen i värme den turbon skjuter ut :shock:![]()
Fint att höra att det finns fler än mig som förstått det där med varmluft från turbon :) Det är väl ett.... 13g/t agg du har om jag minns rätt? Om jag inte minns helt galet tror jag smärtgränsen går vid typ 0.8 innan man börjar tappa effekt istället med det fjutt-agget. :)
16T som x70 T5 har börjar tappa effekt vid ~1.15-1.2bar iaf.
White skrev:0,75 bar får räcka, grejerna ska hålla i många år med!Precis högre än 0,75 så blir det ju bara en massa varmluft av ett 13 agg.Sen är det inte lönt att ladda mycket mer med original turbo och IC, då blåser den bara varmluft i insuget.
Med hjälp av elschema, ett nytt iso kablage s[…]
OBS Laddningsförfarandet kan upplevas olika b[…]