Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1095036
White skrev:Tack så mycket! :D

Jo vitlackad avskärmning blev verkligen klockrent tycker jag, den hade inte alls passat in så bra svart. Brukar vara lite självkritisk till alla förändringar jag gör med bilen,
men detta blev jag supernöjd med faktiskt! :D

Dumpljudet blev supergött! :-))))) Fast man kanske är en gubbe (46 bast) så är man fortfarande 20 i skallen, haha! :mrgreen:
Återigen :mrgreen: ställ på laddtrycket så du får ett högre dumpljud :mrgreen: :mrgreen:
#1095063
White skrev:Haha! Många idiotförklarar en för att man är som en biltokig 18 åring fortfarande! :mrgreen:
bara låta dom göra det, dom är bara avis haha =)
Jag har alltid ett trevligt val varje dag jag ska ut och åka, ska jag åka pyspys com-fort volvo, sänkt och så, eller glidar impala 65 med mullrig v8 under huven med dubbla tre tums rör.. hmm, alltid lika svårt hehe =) är 34 men ja, alltid 22 i sinnet :P
#1095064
Äh, man är inte äldre än man gör sig :wink:

Fint att höra att det finns fler än mig som förstått det där med varmluft från turbon :) Det är väl ett.... 13g/t agg du har om jag minns rätt? Om jag inte minns helt galet tror jag smärtgränsen går vid typ 0.8 innan man börjar tappa effekt istället med det fjutt-agget. :)
16T som x70 T5 har börjar tappa effekt vid ~1.15-1.2bar iaf.
#1095077
garinge skrev:
White skrev:Haha! Många idiotförklarar en för att man är som en biltokig 18 åring fortfarande! :mrgreen:
bara låta dom göra det, dom är bara avis haha =)
Jag har alltid ett trevligt val varje dag jag ska ut och åka, ska jag åka pyspys com-fort volvo, sänkt och så, eller glidar impala 65 med mullrig v8 under huven med dubbla tre tums rör.. hmm, alltid lika svårt hehe =) är 34 men ja, alltid 22 i sinnet :P
Ja jag tar inte åt mig något! 8)

Verkligen trevliga valmöjligheter du har! :D

Precis! Varför vara "gammal" när man kan vara ung i sinnet! :-)-)



Lucif3r skrev:Äh, man är inte äldre än man gör sig :wink:


Fint att höra att det finns fler än mig som förstått det där med varmluft från turbon :) Det är väl ett.... 13g/t agg du har om jag minns rätt? Om jag inte minns helt galet tror jag smärtgränsen går vid typ 0.8 innan man börjar tappa effekt istället med det fjutt-agget. :)
16T som x70 T5 har börjar tappa effekt vid ~1.15-1.2bar iaf.
Så sant så... :-)-)

Jo, originalturbon börjar agera varmluftspistol vid högre ladd än 0,8-0,9 bar. :*O/

Jepp! Lilla 13 som sitter.

Ja bättre att trimma med större turbo än att plåga livet ur originalsnurran!
#1095109
White skrev:Ja jag tar inte åt mig något! 8)

Verkligen trevliga valmöjligheter du har! :D

Precis! Varför vara "gammal" när man kan vara ung i sinnet! :-)-)
Det är bra det :)
ohja, det tycker jag med, alltid lika trevligt :D
#1095193
Lucif3r skrev:Äh, man är inte äldre än man gör sig :wink:

Fint att höra att det finns fler än mig som förstått det där med varmluft från turbon :) Det är väl ett.... 13g/t agg du har om jag minns rätt? Om jag inte minns helt galet tror jag smärtgränsen går vid typ 0.8 innan man börjar tappa effekt istället med det fjutt-agget. :)
16T som x70 T5 har börjar tappa effekt vid ~1.15-1.2bar iaf.
Hehe och kompisen som laddade 1.1-1.2 med ett 13 agg :lol: snacka om rena diesel kanonen i värme den turbon skjuter ut :shock:
#1095194
White skrev:0,75 bar får räcka, grejerna ska hålla i många år med! :wink: Sen är det inte lönt att ladda mycket mer med original turbo och IC, då blåser den bara varmluft i insuget.
Precis högre än 0,75 så blir det ju bara en massa varmluft av ett 13 agg.
  • 1
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
  • 291

Med hjälp av elschema, ett nytt iso kablage s[…]

Färg på krom

Förtunning.

Kopplingspedal knarrar

Det är urtrampningslagret som är slut. K[…]

OBS Laddningsförfarandet kan upplevas olika b[…]