Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

SA4AQS skrev:Hmm trodde jag hade en bra bild där men inte.
Här syns det i alla fall.

Glöm fästet med avgasklämman det finns ingen stans att montera den på multilinkbakaxeln :wink:
Med den justerbara menar jag sådana här http://www.reservdelar.nu/bildel/repara ... broms,7132
Tack!

Så synd, då får jag ett sånt över :|

Vad är det där för nån sak?
Är det något jag måste ha? ?:-/
SA4AQS skrev:Det är ett sätt att justera handbroms beläggen ute vid skivorna och slipper justera handbroms vajern fullt ut. Du kan använda dom du har men då måste du svetsa på material och fila bort om det blir för mycket för att få rätt läge på beläggen.
Förstår vad du menar, men om dom har samma mått som original så borde det inte va något fuffens :)
Idag ska Volvon få åka båt igen!
Då var lite saker fixade!

Bytte bromsbackar och de två korta handbromsvajrarna!
Bild

Sen åtgärdade jag läckan vid tankning, det var hål i slangen som ska ta upp övertrycket vid tankning, som sitter på påfyllningsröret!
Bild

Bild

Den fick även nya tändstift, satt två olika typer, märken och värmetal i den förut... :roll:
Bytte även en koppling till en vakuumslang.

Så, nu nyper bromsarna fint, den hostar inte vid segdragning och den bör vara tät vid tankning! :-)-)
Har dragit lite extra kablar till relän, så nu tänds minsann alla extraljus - det krävs lite varv för annars orkar inte generatorn med riktigt :)
En tanke är att uppgradera till 75w, men vet inte riktigt

Har löst problemet med farthållaren, så just nu kör jag med 3st LED och 1st glödlampa för att glödtrådsvakten ska bli nöjd, haha :D
I brist på annat att visa, kommer nog några bilder i veckan, så kommer här ett kreativt användande av gammalt emblem!
Bild

Bild

Planen är just nu;
[ ]Montera motstånd för en bakljuslampa (behöver få bort 2w...)
[ ]LED i dimljus
[ ]Tvätta bilen
[ ]Besiktiga i veckan
[ ]Svetsa avgas
Sådär, en del avklarat!
[/]Montera motstånd för en bakljuslampa (behöver få bort 2w...)
[/]LED i dimljus
[X]Tvätta bilen
[X]Besiktiga i veckan
[X]Svetsa avgas
[X]Det läcker inte längre vid tankning!!! :-DD

Nu är avgasröret tätt!
Bild

Besiktigad och klar!
Bild

Och så fyllde bilen 25.000 mil idag! :D
  • 1
  • 13