Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nightmare89 skrev:hm okrossbart glas?
Haha, jadu.. Nu skall vi inte få in på djupet.. För varför skulle man inte då köra pansarplåt ifall någon skulle vilja spränga upp lås och dörrar och visst krossäkertglas x3 bara för att det inte skall få och skjuta raketer igenom fönstet! :twisted: :D
Fellow skrev:Skulle INTE ha biltema matta i tak eller dörrar. Blir varmt på sommarn så lossnar skiten. Silent coat är 100 x bättre än den skiten, lägg 2 lager istället. 80 mattor räcker till hela bilen + dubbla lager lite här o var.
Okej, måste ha missförstått biltema mattorna då xP :D
HAHA jag som trodde jag var torsk på 2-3 paket till med 40pkt arken :)
Med hela bilen.. Menade du också golvet? :O Räcker verkligen 80 ark då :| det är ju runt 6,0m2.
Jo men det kanske det gör eftersom det endast är de öppna plåtdelarna man dämpar oftast :mrgreen:

:)

/stagesix
Hm man kanske sj ska skaffa lite Silent Coat :wink: kör ju kickers i mina dörrar å de måste ju få låta bra
Ta mycket bilder nu när du fixar allt så jag vet hur jag ska gå till väga när det e min tur :-)-)
Nightmare89 skrev:Hm man kanske sj ska skaffa lite Silent Coat :wink: kör ju kickers i mina dörrar å de måste ju få låta bra
Ta mycket bilder nu när du fixar allt så jag vet hur jag ska gå till väga när det e min tur :-)-)
Jo, bra högtalare kan inte låta bra om resten är skit :D

Jag håller nu på med att riva taket och i denna mörker ( kom precis in ) Så är det rätt så pilligt med alla J*VLA kontakter och ¤""#!#%%. Men det är tänkt att bli en guide hur man tar ner innertaket och allt där omkring iaf :)
Willis skrev:För en hel del Silent Coat produkter kan ni gå in på:
http://www.blekingebilradio.se/category ... mpmaterial

Snabba med leveranserna, iaf för mig :)
Yes, det var där jag köpte mina paket ;)
fan då.. Mejlade dem i torsdags och de sa att i fredags var den sista rea dagen.. så jag drog iväg en snabb som fan beställning! Men priserna är ju kvar :O :/

update kommer när jag rivit lite mer :D

/stagesix
Det tycker jag att du skall göra! isolator var billiga också så nu förväntar jag mig att du återkommer ;)
Skall du montera dem över silentcoaten då eller? Eller har du inte dämpat dörrarna än?

Är det okej att montera ex silentcoat isolator först på ytterplåten och sedan silent coat sound absorber ( 40 arkarern ) över det? eller tvärt om kanske?

/stagesix
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 30
850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Motorras efter abs kontakt hoppat ur

Varför lossades kontakten och ungefär […]