- fre 31 jan 2025, 21:44
#1600774
Ställde Teslan hos Volvo och tog den här rackaren hem för test igen. Provkörde för ganska exakt ett år sedan och kände väl rätt meh. Men den har ju fått lite uppdateringar osv och med till synes bra leasingerbjudanden så tänkte jag testa igen.


Jag ska säga att jag nog tycker om den överlag, mer än jag mindes. Den går mjukt, relativt tyst och känns väldigt stabil på vägen nu på vinterväglaget. Gillar den lite skumma formen på ratten. Det finns dock fortfarande punkter som gör att detta nog inte blir nåt vi överväger att skaffa
-Sittkomforten, eller den totala avsaknaden av den. För egen del noll stöd för benen och jag får en skum vinkel på högerbenet.
-Enpedalsläget borde inte få kallas enpedalsläge, och varför kan man inte ha på det tillsammans med performance awd?
- Förmodligen jag som inte hittar, men körlägen? Hittade liksom inget snabbt sätt att köra t.ex awd utan att gå in inställningar
- Ett tryck för mycket för att höja/sänka värme.
- För liten skärm, och åt fel håll. Känns mycket mer plottrigt. Hastighet hamnar för långt bort. Inte helt frälst av Googles OS, iallafall inte i denna tappningen
- "Nyckeln", verkar lite hit n miss när den låser upp och inte.
- Parkeringsklimat verkar hålla all belysning på? Satte på det när jag gick in och handlade och bilen lyste hela tiden. Stereo på osv. Kanske inställningsfråga.
- Tänder upp när när nyckeln kommer nära, när jag hade den i fickan och gick runt i huset vaknade den väl upp i tid och otid och tände lamporna. Kanske inställningsfråga.
- För dyr. Offerterna jag fått på leasingen denna kampanjen på lagerbilar är 6000 och 7000 för single respektive twin motor. Fint utrustade och jadda jadda men då är man vääääldigt nära andra bilar såsom Enyaq 85x, ID4 4motion eller till och med Q4 e-tron quattro.
Men men, kul att testa iallafall. Kan tro att EX60 kommer bli riktigt nice.


Jag ska säga att jag nog tycker om den överlag, mer än jag mindes. Den går mjukt, relativt tyst och känns väldigt stabil på vägen nu på vinterväglaget. Gillar den lite skumma formen på ratten. Det finns dock fortfarande punkter som gör att detta nog inte blir nåt vi överväger att skaffa
-Sittkomforten, eller den totala avsaknaden av den. För egen del noll stöd för benen och jag får en skum vinkel på högerbenet.
-Enpedalsläget borde inte få kallas enpedalsläge, och varför kan man inte ha på det tillsammans med performance awd?
- Förmodligen jag som inte hittar, men körlägen? Hittade liksom inget snabbt sätt att köra t.ex awd utan att gå in inställningar
- Ett tryck för mycket för att höja/sänka värme.
- För liten skärm, och åt fel håll. Känns mycket mer plottrigt. Hastighet hamnar för långt bort. Inte helt frälst av Googles OS, iallafall inte i denna tappningen
- "Nyckeln", verkar lite hit n miss när den låser upp och inte.
- Parkeringsklimat verkar hålla all belysning på? Satte på det när jag gick in och handlade och bilen lyste hela tiden. Stereo på osv. Kanske inställningsfråga.
- Tänder upp när när nyckeln kommer nära, när jag hade den i fickan och gick runt i huset vaknade den väl upp i tid och otid och tände lamporna. Kanske inställningsfråga.
- För dyr. Offerterna jag fått på leasingen denna kampanjen på lagerbilar är 6000 och 7000 för single respektive twin motor. Fint utrustade och jadda jadda men då är man vääääldigt nära andra bilar såsom Enyaq 85x, ID4 4motion eller till och med Q4 e-tron quattro.
Men men, kul att testa iallafall. Kan tro att EX60 kommer bli riktigt nice.
Volvo XC70 D5 AWD Momentum - 2008
Väntar på: VW ID.7 Tourer GTX Edition - 2025
Tidigare:
Tesla Model 3 LR AWD - 2020
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 2018
Volvo V60 D4 Summum 2016
Volvo S60 D5 Summum 2011
Audi A4 2.0 TDI Proline 2009
Volvo V70 2.0F Momentum 2009
Väntar på: VW ID.7 Tourer GTX Edition - 2025
Tidigare:
Tesla Model 3 LR AWD - 2020
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 2018
Volvo V60 D4 Summum 2016
Volvo S60 D5 Summum 2011
Audi A4 2.0 TDI Proline 2009
Volvo V70 2.0F Momentum 2009