Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ER
Schmoyoho skrev:Bytte du av kosmetiska skäl där också, tänkte på din förkärlek till 336 mm-skivor? Mest nyfiken för att jag märkte att alla mina fyra skivor har ganska märkbara kanter, ser ut som på bilden på din gamla skiva. Hur stora kanter hinner man få innan det är dags för skivbyte?
Finns ju minmått för tjocklek angiva i tex VIDA för när skivor skall bytas om klossar byts. Mina är på gränsen fram så dom ryker nu liksom bak också till förmån för Brembos motsvarighet till original. Få dubbelt så mycket för halva priset i Tyskland går ej att motstå.
av Schmoyoho
Vad kostar bremboskivor då? Och vad är skillnaden? Vet att beläggen kan bita olika mycket beroende på temperatur men hur skiljer sig skivor? Förutom livslängden, antar jag?
Användarvisningsbild
av ER
Schmoyoho skrev:Vad kostar bremboskivor då? Och vad är skillnaden? Vet att beläggen kan bita olika mycket beroende på temperatur men hur skiljer sig skivor? Förutom livslängden, antar jag?
891kr/paret för 316mm skivor fram, ventilerade 302mm bak 1189kr/paret, gav inte mer än 3400kr för rubbet samt "monteringssats"/monsterfjädrarna till framoken man "alltid" byter när man byter belägg/demonterar dessa.
336mm skiva kostar just nu 336kr/st och i alla tre fallena så är det dom lackerade varianterna som slutar på .11 hos mister-auto.
Brembo skall ju motsvara originalkvalitet eller bättre och varför betala 890:ish +kr/skiva på Mekonomen/Autoexperten med luft på kvittot för dessa eller hutlösa 1200-1400kr/skiva för original här hemma när det är lika bra produkt till drygt halva priset eller mindre. Är ju inte direkt feltemaskivor av okänt ursprung utan av känt fabrikat, Zimmerman är ju inte mycket dyrare hos andra aktörer i Tyskland och även det stort fabrikat som är känt inom främst BMW ligistkretsar.
Roade mig innan beställningen att räkna lite på det och det landade på ca 6500kr för original runt om exkl. fjädrarna som inte lär vara gratis, lade heller 3000kr som grundplåt på belysta instegslister än göder lokala handlaren i onödan om jag kan undvika som i detta fallet.
Är ju främst om man har typ ECB green/red/yellow man får se upp med bettet beroende på tempen i beläggen, detta är ju standardsbelägg som skall bita lika bra/dåligt som original.
Var lite väl uppkäftigt att låta Getech slitsa dom.
av Assar63
Riktigt snygg!
Hur ser regskylthållarna ut?
Det finns i högglanspolerat rostfritt stål.

// Assar
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 69
Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]

@batmac , Inte illa alls och den ser ju bra ut- M[…]