Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Jo, det är samma med V70in. Skillnaden utseendemässigt på den är svarta klarglas fram, xenon fram samt toning. Och ett drag då, om man ska räkna med det.
All annan energi läggs på driften, även om den är relativt orginal även på den fronten :P Samt interiören, fast den är jag tämligen nöjd med nu så... :)
Inga omvälvande förändringar exteriört inte. Nya fälgar, vindavvisare och framläppen är vad jag kan leta fram mellan tidigaste och senaste bilden. Men då har man ju gjort det rätt om man vill behålla bilen original tycker jag. Ska se bättre ut men inte förändrad, iallafall inte allt för mycket.

Angående rostlagningen, blir det inga skarvar av att lacka små ytor som du gjort? Eller olika lyster i färgen, olika ytor eller så? Också lite nyfiken på tarox-beläggen. Vad är det som gör de till "high performance"-belägg? Känns som att jag egentligen skulle behöva bättre belägg i min bil än vad jag har, körde fort på en flygraka 2-3 gånger för någon vecka sedan och märkte att när jag bromsat ned en del fart fick jag en del pulserande i bromsarna, vilket tydligen kunde bero på att man överhettat beläggen och/eller slitit in skivorna ojämnt.
Lucif3r skrev:Inte mycket skillnad utseendemässigt direkt :) Då gick ju min 945a igenom betydligt större förändring utseendemässigt :P , inkl. en hel omlackering :lol:
Vad kostade en sådan? Gjorde du förberedelsejobbet själv?
Schmoyoho skrev:Inga omvälvande förändringar exteriört inte. Nya fälgar, vindavvisare och framläppen är vad jag kan leta fram mellan tidigaste och senaste bilden. Men då har man ju gjort det rätt om man vill behålla bilen original tycker jag. Ska se bättre ut men inte förändrad, iallafall inte allt för mycket.

Angående rostlagningen, blir det inga skarvar av att lacka små ytor som du gjort? Eller olika lyster i färgen, olika ytor eller så? Också lite nyfiken på tarox-beläggen. Vad är det som gör de till "high performance"-belägg? Känns som att jag egentligen skulle behöva bättre belägg i min bil än vad jag har, körde fort på en flygraka 2-3 gånger för någon vecka sedan och märkte att när jag bromsat ned en del fart fick jag en del pulserande i bromsarna, vilket tydligen kunde bero på att man överhettat beläggen och/eller slitit in skivorna ojämnt.
Lucif3r skrev:Inte mycket skillnad utseendemässigt direkt :) Då gick ju min 945a igenom betydligt större förändring utseendemässigt :P , inkl. en hel omlackering :lol:
Vad kostade en sådan? Gjorde du förberedelsejobbet själv?
Nej inget revolutionerande direkt!

Mitt mål har hela tiden varit att förbättra utan att ändra för mycket på utseendet. :)

Det syns inte alls, inte ens om man står nära där jag bättringslackat. "Skugglackar" ut det så det inte blir maskeringsskarvar, sedan våtslipar jag och polerar.

Beläggen tål betydligt mer värme än originalbeläggen. Kommer inte ihåg någon exakt siffra dock.

robinb3rgsten skrev:Du får skaffa dig en uppsättning polarisfälgar o renovera de är ju tidsenligt volvo orginal tillbehör
Har haft Polaris på två tidigare bilar, därför valde jag Galaxy till denna. :wink:
  • 1
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 291

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007