Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Avskärmning och allt :D :D :-)-)
Du ska inte göra som bonnapöjkarna gör? Kör utan avskärmning och lägger luftfiltret precis ovanför turbon :roll: :lol:
Nej det ska jag säkert INTE göra! :mrgreen:

Meningen är att jag ska förbereda ett helt "paket" komplett med avskärmning och filter och sedan lägga på hyllan för framtiden. Varför det då? Jo, dom här jäkla hakarna på
originalburken har ju en jäkla förmåga att gå sönder med åren, och misstänker att det då inte går att få tag på en ny burk. Meningen är då att kunna montera hela enheten
med avskärmning och filter i utbyte. Men varför köpa grejerna redan nu då? Jo, det är så att avskärmningen ska fasas ut från BSR:s sortiment, så vill man ha får man köpa
nu.
Rent och fint det blev efter klädseltvätten! Hur fungerar den? Är det bara att spreja på och sen torka av?
FyoDisco skrev:Rent och fint det blev efter klädseltvätten! Hur fungerar den? Är det bara att spreja på och sen torka av?
Jo det blev riktigt bra! :D

Spreja på, låt verka ett par minuter, skrubba med en mjuk borste, torka torrt och dammsug. :-)-)

robinb3rgsten skrev:Hade de inte varit lättare att bara fixa lite extra hakar från skroten finns ju på alla 740 o 940 vet inte om dom är samma på 240 med? Är ju liknande konstruktion även fast luftburken inte är likadan
Det är inte själva haken som går sönder, dom finns lösa att köpa, det är plasten där haken sitter fast som går sönder. Tyvärr är burken bara skrot sedan, om man nu inte vill ha ett fult spännband runt den.
Liten tillbakablick som har efterlysts! :)

2007 på sensommaren när bilen införskaffades.
Bild

Bild

Här har jag fått på Galaxy fälgarna.
Bild

Oljekylare till automatlådan monterad.
Bild

2009 Fjäderbensstag monterat.
Bild

2010 när jag fått på addonläppen fram, här sitter Pholus fälgarna på.
Bild

Bromsarna blev renoverade med nya grejer och målade ok.
Bild

Bild

Bild

Böt ut framblinkers och bakljus mot sprillans nya original.
Bild

Bild

2011 Lite rostlagning! Inget allvarligt bara fingernagel stora bubblor i lacken, men lika bra att blästra och lacka.
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

2012 Uppgradering av hela chassit.
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

2014 Nya spindel och styrleder.
Bild

Bild

Bild

Bild

Montering av nytt drag.
Bild

2015 Montering av TarOx high performance bromsbelägg.
Bild

Bild

Bild

Montering av ställbara stabilisatorstag med uniball och polyurethane bussningar.
Bild

Bild

2016 Montering av ställbart Panhardstag med Polybussningar.
Bildpost images

Så här ser den så ut i dagsläget.
Bildimage sharing

Det var i grova drag vad som hänt med bilen. Sedan har det ju sket tusen grejer till som jag inte tagit upp här.
Senast redigerad av 1 White, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 291

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007