Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Nya knappen monterad. Verkar fungera bra. Fattas bara annat när den kosta nästan 350kr.
Lite roligt att han i kassan på Volvo frågade om jag ville dela upp betalningen på fyra månader... Herregud 350kr är ju typ en halv tank bensin. "Nej jag hoppar nog det blev svaret" :)
Användarvisningsbild
av Tomas88
När jag besiktigade bilen senast så påpekade besiktningsmannen några bränslerör som inte såg så friska ut. Ingen anmärkning men ha sa att jag nog borde behandla dem lite.
Har dröjt ett tag men igår fick jag tummen ur...

Såg lite värre ut än jag trodde när jag lossade skyddskåpan för bränslefiltret.

Bild

Efter behandling. Lite bättre. :)

Bild
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jag borstade så rent jag kunde med en stålborste och lite skrapande med en gammal morakniv. Sen sprayade jag på kedjeolja (sånt som är typ lika nästan lika tunt som rostlösningsspray först men sedan blir mer klibbigt efter ett tag) sen lite underredsmassa på sprayburk på detta.
Tror det är bra att ha nåt som tränger in lite först.
Kör man direkt med underredsmassa om det inte är plåtrent lossnar det ju efter typ en vecka.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Bränslefilter skall enl service intervallen bytas var 15 eller om det var 16 000-ende mil. Alltså samma som kamrem. Byttes senast vid ca 15000 mil (alltså förra ägaren). Är det för länge att vänta till 30 000 med nästa byta tror du?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Beror på om det är originalfilter eller ej :lol: Men så länge bilen går bra ser jag ingen anledning att byta för tidigt, det lär annars märkas om det kommer fram för lite soppa :)
  • 1
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 137
V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Hör det vid 1500 rpm, stillastående och[…]

Andelen bilister som behöver dra ett skote[…]

Har nu under några laddningar märkt a[…]

Felkod P074468