Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dahlen
jadu, den blåa 745an händer det inte så mycket med just nu, ska byta ett ok bak och svetsa rost när jag får tid och ork för det.. sen tror jag att man kan göra en testbesiktning pån :) blir dock ingen projekttråd om den, kanske kommer någon uppdatering här om det blir nå. ska även fortsätta med bromsarna på opeln jag har står, samt plocka allt av värde i automat 240in och jettan jag har innan jag skickar dom på skrot :)
av adde93
Kul att se den gamla blåa 240:in lever, den är väldigt snygg! :)
Hur har du tid med alla objekt? tycker det är nog med min 240, hahah :P
Användarvisningsbild
av dahlen
Tack, jadu hinner och hinner.. :roll: är väldigt mycket och har lagt dom flesta projekten på is. den blåa 240in står i vinterförvaring för tillfället men ska snart bytas till lesjöfors fjädrar jag har impulsköpt samt nya bakdämpare och lite service på motor å diverse. Velar på att införskaffa mig en uppsättning Super dtm 17" till våren med :) resten av bilarna ligger på is. den gröna 240in kan tänkas få en nu motor med lite andningshjälp men de är inte säkert ännu :)
av adde93
dahlen skrev:Tack, jadu hinner och hinner.. :roll: är väldigt mycket och har lagt dom flesta projekten på is. den blåa 240in står i vinterförvaring för tillfället men ska snart bytas till lesjöfors fjädrar jag har impulsköpt samt nya bakdämpare och lite service på motor å diverse. Velar på att införskaffa mig en uppsättning Super dtm 17" till våren med :) resten av bilarna ligger på is. den gröna 240in kan tänkas få en nu motor med lite andningshjälp men de är inte säkert ännu :)
Förstår precis vad du menar men det är helt klart intressantast (från min synvinkel 8) ) med den blåa 240in, kul att det ska hända lite med den, den är väl värd det tycker jag då den är kanonfin :) Hur mycket lägre blir bilen med de fjädrarna? Tänker mest på att det är ju bra mycket läckrare med Super dtm fälgar om den är lägre än original och då tycker jag du ska satsa på det och kanske behålla de övriga bilarna på is, om det går förstås :D
Användarvisningsbild
av dahlen
lesjöforsfjädrarna ska sänka 40mm runt om men det märks knappt, så som det ser ut nu kommer den bli högre än vad den är nu. men efter en besiktning så kommer den få komma ner på en lagom höjd igen ;) projekt som ligger på is blir ett problem då jag böt till mig ännu en 240 som bestämt kommer få en 940 turbomotor istället för den slöa förgasarmotorn :D
Användarvisningsbild
av dahlen
kan så vara. den nya blir dock projekt istället för ett annat projekt då den bilen går på skrot när jag har plockat nödvändigheter :) och dom andra projekten är jag bara delaktig i. så det är två projekt för tillfället :) tänkte beställa bakdämpare och nya handbromsdetaljer till den blåe 240in idag. det är ju snart vår så kan va bra att börja med den rätt snart :roll:
av adde93
dahlen skrev:lesjöforsfjädrarna ska sänka 40mm runt om men det märks knappt, så som det ser ut nu kommer den bli högre än vad den är nu. men efter en besiktning så kommer den få komma ner på en lagom höjd igen ;) projekt som ligger på is blir ett problem då jag böt till mig ännu en 240 som bestämt kommer få en 940 turbomotor istället för den slöa förgasarmotorn :D
haha okej, ja får du besikta den och sänka den mer än 40mm runtom med ev super dtm fälgarna så tror jag den blåa kommer bli riktigt snygg :D
Det är ju alltid kul med projekt men för ibland blir det för mycket men 940 turbo i 240:in kan nog bli ett kul åk! ;)
Användarvisningsbild
av dahlen
Här händer det mycket :roll:
240in togs i trafik för någon månad sedan och har under den tiden fått nya tänddelar och olja till motorn, monterade även lesjöfors 40/40 fjädrarna vilket gjorde bilen högre än tidigare.

I måndags var de dags för besiktning vilket resulterade i blanka papper, och nu står den på sommarhjul och har fått kapa lite på fjädrarna för att få önskad höjd, just nu kapat två varv fram och ett varv bak.

Det som står på att göra listan nu är att ställa ventilspelet och göra nått åt den lilla rosten som finns :)

Bild

Bild

Bild
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]