Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ståhl skrev:Det är kul att första snön kommer på min födelsedag :D
Om det är något kvar imorn så ska jag nog ut å leka med sommardäcken :wink:
GRATTIS på dig Ståhl :D :D

Mvh/Roger :mrgreen:
av DDD
Grattis!

Bilen ser bra ut. Du har fått en del tips redan. Ett extraktorgrenrör på den skulle sitta bra. Kanske försöka få tag på en glastaklucka?
Får du lyfta upp en "låsanordning för att lägga i backen, har du en M47 låda som är original på den modellen.
Vad sitter det för bakaxel på den? model utväxling m.m?
Tackar tackar! :D

Nej, sommarsulor nu lär inte vara någon höjdare... får väl se imorgon om det går för sig. :wink:

Tack igen!
Jo jag har funderat på extraktorgrenrör faktiskt.. i samma veva som jag tänkt bygga 2,5" avgas.
Den har ju inga vidare avgaskrav heller tydligen, med tanke på att det står "T31F FORDONET OMFATTAS INTE AV TILLVERKARENS AVGASRELATERADE
SÄRSKILDA ÅTAGANDEN OCH INTE AV TILLVERKARENS ANSVAR FÖR
AVGASRENINGENS HÅLLBARHET ENLIGT A60-REGULATION."

Sen om det betyder att den inte har nå speciella avgaskrav, det vet jag inte. Men dom klagade inte på besiktningen iaf. :wink:
Och jag har M47.. det har jag kollat upp.
Bakaxeln ska vara slungdiffad enligt tidigare ägare.. den verkar ju vara det också med tanke på att det verkligen blir dubbla lakritsremmar när man vill göra lakritsremmar.
Utväxlingen vet jag faktiskt inte vad den är. Men lär väl säkert vara någon helt vanlig.. är förövrigt inte multilink på den heller.

EDIT: fast efter en snabb google-visit så kom man fram till detta:
T31F innebär att om fordonet drabbas av fel på avgasrenande komponenter (lambdasond, katalysator etc.) före 80.000 km eller inom fem år, från det att bilen togs ibruk så ersätter inte tillverkare/generalagent reparation och delar.
Det kan däremot den som köpt en "normal svensksåld" bil åtnjuta enligt A-60 regulationen (tillverkaråtagande).
Så antar att bilen visst har sina avgaskrav endå. :wink:
kolla på bes papperet så ser du ju om du har max CO halt på 3,5 eller om det är mindre och en massa andra värden
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]