Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
idag så fyllde jag på med vatten igen och lät den stå på tomgång för att se om vattnet minskade. efter ett tag började det öka men jag tyckte det gick lite för fort för att vara värmen och när det gått ett tag så började det forsa över innan termostaten öppnade så det blev nästan tomt i behållaren.
Jag fyllde på mer och efter en stund så började vattnet sakta öka igen och till sist så började det gå sådär fort igen och när jag gasade var det en mindre fontän innan nivån dök ner igen.
Gasar jag efter att nivån gått tillbaka händer inget utan det är när nivån ökar fort som det skenar och kan tömma kylsystemet. Det är ca 3 minuters mellanrum mellan översvämning och ebb

Teori:
Toppackningen läcker och det bildas en luftbubbla inne i toppen som trycker bort vattnet och när den blir tillräckligt stor drar luften iväg upp i expantionskärlet och vattnet kommer tillbaka. Låter det trovärdigt?
Har borrat lös axeln till gasrullen från 230F fästet och flyttat över den till fästet från en 16V så nu är jag med i matchen igen. Nästa del i projektet blir att köpa en ny gastub till svetsen så jag kan svetsa om fästet lite för stoppklacken hamnade väl såklart en sådär 30 grader fel. När jag är klar med de så är det bara att bygga ett helt nytt fäste till vakumklockan, gänga upp ett hål i insuget och korta vajern till farthållaren sen är det faktiskt meningen att den ska fungera :P

Hittade felet till att stolsvärmen inte fungerade, trasig säkring :oops: En bra (eller dålig) sak är iallafall att den slutat bygga tryck i kylsystemet, nu kommer vattnet ut i avgasröret istället så packningar ska beställas i morgon

edit: bytte den totalt meningslösa lampan i instrumenthuset som talar om att lyset är på men det är alltid trevligt med saker som fungerar som dom ska :lol:
Haha det där med att "Belysning på" lampan har jag också åtgärdat ser bättre ut :)
det är ju lite smidigt att volvo skickat med reservlampor då det sitter till alla varningslampor även dom som inte används i instrumenthuset :-)-) Lite lätt onödig varningslampa bara då det inte går att stänga av lyset helt så den lyser ju jämt :roll:
Om du läser längre upp så kom jag på att den läcker inte utan blåser ur det ur expantionskärlet. Numera finns det inget vatten i den alls då toppen snart ska av och det börjar bli vinter ute och 0% glykol är inte frosttåligt :lol:
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 75

Så det blev så till slut. Ytterligare […]

Tack för svar. Tittade på att byta lyk[…]

Nya kontaker med Volvo , men nu säger dom sig[…]

Läcker spolarvätska avstängd

Jag kanske tolkat det fel. Men tänker på[…]