Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Fellow skrev:
Stagesix:
Den absorberande mattan tar bort ljudet utifrån och inte vibrationer. Tycker den fungerar klockrent o anser att jag fått klart mindre vägljud. Den stöter bort fukt som tusan, testade innan montering att hälla vatten över den och det var som en nyvaxad lack. Det rann av direkt och sögs inte upp så ska inte ge upphov till rost!
Rekommenderas!

Okej, tackar för förklaringen.

Du säger att den inte suger åt sig. fukten kommer väl fortfarande komma in, men de du menar är att den inte suger åt sig och blir som en svamp? Blir som en isolering alltså att den kanske håller fukten utanför istället för att komma in till karossens alla skit hålrum? :) Har ju lagt silentcoat bakom själva baklucke klädseln du vet.. Så Där hade de alltså varit ett ypperligt tillfälle att smacka på lite abs mattor? :D

/stagesix
stagesix skrev: Okej, tackar för förklaringen.

Du säger att den inte suger åt sig. fukten kommer väl fortfarande komma in, men de du menar är att den inte suger åt sig och blir som en svamp? Blir som en isolering alltså att den kanske håller fukten utanför istället för att komma in till karossens alla skit hålrum? :) Har ju lagt silentcoat bakom själva baklucke klädseln du vet.. Så Där hade de alltså varit ett ypperligt tillfälle att smacka på lite abs mattor? :D

/stagesix
Ja jag menar ju att den inte suger åt sig fukten och skapar mer rost utan snarare leder bort vattnet från dörrsidan och ner till "avrinningskanalen". Ja jag tror definitivt den isolerar på samma gång. Jag har ju som du mattor över all plåt i bagage och kommer nog köpa fler av dessa mattor för att täcka över alla silentcoat. Detta gör inte saken sämre iaf och mindre vägljud vill man alltid ha!
Jaa förlååt men pga bristande motivation samt slutkörd kropp pga whiplashen går det sakta!
Just nu sitter den testmonterad igen! Det är ett helvete att bli klar då jag är FÖR petig! Men för tillfället ser det nog bra ut runt ramen men den sitter inte jäms med displayen så det behövs filas ner någonstans för att få den att ligga jämt mot till 100%! Jag kommer försöka göra klart den denna veckan då jag tröttnat på att ha min bil i bitar:P Förhoppningsvis går de vägen men någon ny bild ska de komma upp i helgen iaf de lovar jag!
Tilläggas ska att 2010 byttes det i December;
Bromsskivor samt belägg fram.
Drivaxeldamask höger fram.
Växelspaksknopp, sport.
Växelspaksdamask.
Hjullager, båda främre.

Planer 2011;
Ny förarstol samma som orginal.
Ombyggnad av bakdörrar och framdörrar.
Omklädnad av vinyl på dörrarnas övre del.
Nytt framsystem, DLS Scandinavium.
Flytta bak UP6i kittet till bakdörrarna.
Fler slutsteg á la DLS.
Bromsskivor, belägg samt bromsbackar bak.
Lackering av inredning i pianoblank svart.
Lackering av skadade delar så bilen blir som ny.
Förhoppningsvis nya fälgar, 17" då jag tycker 18" är onödigt dyrt.
Nya däck, Continental Sport Contact 3 eller Michelin Pilot Sport 3.
Borttagning av diodslingor i strålkastarna.
Ny design på toningen på bakljusen.
Toningsfilm på strålkastarna.
2012
Elevate krängningshämmare.
Ferrita 3" downpipe.
KL's Intercooler.
Senast redigerad av 3 Fellow, redigerad totalt 0 gång.
Konsolen ser riktigt bra ut. Ska bli väldigt roligt att se med riktig lack på =)

du håller ju igång friskt med bilen, sjukt kul att följa ditt bygge. Ditt nytänkande är inte något man varje dag ser någon "vanlig" person som "vågar" utöva på en så pass ny bil,
bra jobbat, fortsätt i samma anda!
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas