Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

volvo D5: Tackar :) Silver/alu railsen togs bort till MY08 :( men letar för fullt på skrotar etc.. nya kostar så jäkla mkt :P
Har haft amerika blinkisar i tankarna. Är lite mer jobb att för det på facelift strålkastarna, eller om det hade med kabeldragin att göra (minnet sviker :D) Gamla strålkastarna är det ju bara att köpa ny lampsockel. Men inte helt omöjligt :)

Tomas88: Tack :)

//Fredrik
forbo skrev:volvo D5: Tackar :) Silver/alu railsen togs bort till MY08 :( men letar för fullt på skrotar etc.. nya kostar så jäkla mkt :P
Har haft amerika blinkisar i tankarna. Är lite mer jobb att för det på facelift strålkastarna, eller om det hade med kabeldragin att göra (minnet sviker :D) Gamla strålkastarna är det ju bara att köpa ny lampsockel. Men inte helt omöjligt :)

//Fredrik
Ja det stämmer att från -05 togs kabeln bort för am-ljus så det blir att dra en kabel fysiskt , kanske från sidomarkeringslampan.Alu- railsen kanske du får lacka själv eller slipa bort färgen och polera upp aluminiumet tills det blänker :wink:
volvo D5 skrev:
forbo skrev:volvo D5: Tackar :) Silver/alu railsen togs bort till MY08 :( men letar för fullt på skrotar etc.. nya kostar så jäkla mkt :P

//Fredrik
Ja det stämmer att från -05 togs kabeln bort för am-ljus så det blir att dra en kabel fysiskt , kanske från sidomarkeringslampan.Alu- railsen kanske du får lacka själv eller slipa bort färgen och polera upp aluminiumet tills det blänker :wink:
Mjo man får nog göra det. Har för mig att man ska använda samma sockel på som dom gamla och bara peta i sladden som fattas?
Nja jag vill ha Originalet :D :P

//Fredrik
grammse skrev:fortfarande samma fina putts på kärran och jag önskar fortfarande färg på stänkskydden :wink:
Glöm ej smörja in stolarna så det ej spricker framöver :-)-)
Tnx :) Färg på stänkskydden är riktigt snyggt.
Men är rädd att färgen ska spricka om man åker efter grusväg och stenarna smäller i på insidan.
Sen tar dom i här och var tycker jag :)
Stolarna är nyligen behandlade :D

//Fredrik
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 19

Skulle byta kabeln idag. Köpte ett rep pake[…]

Du har ju redan en tråd om detta varför[…]