Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lövet
batmac skrev:Har i övrigt testat att körra offroad-läget (mha S3XY-appen) och jag måste säga att bilen blir helt klart trevligare att köra nu i snön och halkan. Mer konstant fördelning av drivningen mellan fram och bak och även fördelning av regen så inbromsningarna känns stabilare. Klart rekommenderat :-) Borde vara standard i alla bilarna.
Skumt nog så finns ju det läget som standard i Model Y men inte Model 3 som är helt identiska under skalet. Knappast så att Model Y är en SUV liksom.
Användarvisningsbild
av batmac
Lövet skrev: mån 13 jan 2025, 19:35Skumt nog så finns ju det läget som standard i Model Y men inte Model 3 som är helt identiska under skalet. Knappast så att Model Y är en SUV liksom.
Tesla verkar tycka att det är en offroad-bil, ska åka på stranden osv :P
Användarvisningsbild
av batmac
Uppdatering: Återkoppling från Tesla idag. Ingenting hittat i loggarna på distans, dom vill nu ta in bilen på en längre felsökning "tills vi har kunnat komma fram till varför det skett som det har och ta det på allvar såklart". Exakt hur lång tid detta är vet jag inte.

Bokades först in 23 januari, men då fanns såklart ingen lånebil (som vanligt i Umeå), så det blev 3 februari där det nu ska vara bokat en bil också.

Spännande.
Användarvisningsbild
av grillchips
Fan va trist att höra om värmaren... Hoppas att det landar i något positivt ändå även om eftersmaken oavsett lär vara en smula bitter..
Användarvisningsbild
av batmac
grillchips skrev:Fan va trist att höra om värmaren... Hoppas att det landar i något positivt ändå även om eftersmaken oavsett lär vara en smula bitter..
Ja det är en rövig situation. Att jag öht skulle behöva gå den vägen som jag gjorde nu är beklagligt, det känns ungefär som att grina ut i pressen. Men ja, jag hoppas dom kan hitta något men jag tvivlar. Hittar dom inget så är ju frågan vad man ska göra..
Användarvisningsbild
av batmac
Vilken jäkla misär det varit att ha den här bilen utan carport eller garage den här vintern. Trots att jag tycker jag varit bra på att maka mig ut och sopa rent innan avfrostning så är det is överallt; fönster, handtag, bagage, frunk, torkare. Ramlösa fönster är så värdelöst. Har fått använda appen för att öht öppna förardörren flera gånger då det inte har gått att få upp skiten, trots att jag bankat på rätt ställe enligt guide. Mitt påtejpade handtag har tyvärr lossnat på förardörren så det är det vanliga handtagen jag bråkar med. Man får en annan uppskattning för carporten :-D

Fick nog till slut och spenderade en stund i varmgarage för att tina upp och torkade då dörrar, handtag osv.

Bild

En vecka till inlämning hos service.
Användarvisningsbild
av grillchips
Vår Mini hade också ramlösa rutor, men jag kan fan inte minnas att den var såpass fastfrusen på vintern som Teslan är. Hittills inga större bekymmer och jag har sluppit använda appen men ser verkligen till att värma ordentligt innan. Det förutsätter ju en fungerande värmare, kom jag på. No pun intended. :ninja:
Däremot så föredrar jag kanske ditt problem (att inte få upp dörren) än det charmiga draget Volvon hade: dörren studsade upp igen (efter att man fått ta i såpass att man är rädd att hela dörren ska lossna när man försökt öppna). Då spelade det ingen roll om jag kört bilen i 2 mil eller 200 meter.

Hur överlever alla BMWs såhär års? Vad gör de bättre?!
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Jag antar att ni i alla fall smort listerna med silikonstift?

https://www.biltema.se/bilvard/smorjmed ... 2000053947

Ja, det har ni nog, men var tvungen att fråga. :-)
Användarvisningsbild
av batmac
EbbevonVolvo skrev:Jag antar att ni i alla fall smort listerna med silikonstift?
Jo, det hjälpte tyvärr inte mot lagret av is :P ;-)
Användarvisningsbild
av batmac
Och så var det dags för mer snö.. :-)

Bild

Har fortsatt köra med offroad-läget och jag måste säga att jag verkligen gillar hur regenereringen beter sig, känns mycket stabilare att den gör det både fram och bak samtidigt. Eller jag inbillar mig det iallafall :-D
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 23

Bytt kamrem (Continental) på pärlan, […]

Fått de symptomen flera gånger är[…]

Huven indikerar öppen

Tack för tips!

Och denna har man sänkt med 10k för att […]