Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Stigen
Hej, har ännu inte fått på sommarhjulen... Däckfirmorna var stängda i Fredags. :roll: Så förhoppningsvis är det klart imorgon!
Sitter och grubblar lite på om de hade varit snyggt med 760/960-94 dörrhandtag med kromlist. Tänkte de är billigare än 960/s90 handtagen sen så slipper man att lacka dom! :) Sen kanske kromlister på stötfångarna sidolist och rutorna? för mycket bling kanske? 8)
Vad tror ni?
Bild
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ska du ha kromhandtag så måste du ha övrigt krom från 7/960 också, såsom midjelister osv, annars kommer det inte se snyggt ut.

Det finns ju annars kåpor att köpa nu för tiden istället för 960 95- handtagen. Vad jag har sett så är dom iaf billigare än äkta handtag och du slipper problemet med att lossa dina gamla handtag(som nästan alltid har rostat fast).
Lackeringen kommer du ju inte ifrån dock...
Användarvisningsbild
av Stigen
Äntligen! :D Bilderna får tala för sig själv! :D
Bild
Höjden= en gymapdoja får plats ovanpå framhjulet (Jag testade) :lol:
Kanske tur att jag inte skaffade 50 profil ;)
Bild
Bild
Bild
Sen så gjorde jag ett test med olivolja! Ja ni läste rätt ska testa den gamla sägnen om att olivolja ska får tillbaka "svartheten" på platsdetaljer. :)
Jag gav en svepa på frontspoilern och en backspegel som försöks ytor.
såhär ser backspegeln ut förtillfället! :shock: :) Ni kan se på fästet hur pass blek den var innan snarare grå/vit
Bild
Jag blir sjukt häpen om det verkligen fungerar. Resultatet ser lovande ut om det skulle vara sant! 8)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Jag använde silikon från Biltema och det fungerade det med :) nu har jag inte tvättat bilen på länge så det sitter fortfarande kvar :)
Användarvisningsbild
av Stigen
Så idag har jag tillämpat mina syslöjdskunskaper från åk3! Jo vilket slit skinflår ju typ fingret.. nål j*vel! :evil:
(Jag och textil har alltid varit ärkefiende) Nåväl ett resultat blev det allt efter en del muttrande.
Ser helt okej ut inte för utstickande, önskade bara man kunde fått till det snyggare på ratt "armarna" :roll:
Men men man kan inte få allt här i världen. :) Skönt grepp vart det, dock är defekten av glapp på greppet överst fortfarande märkbart men bättre än innan.
Vem behöver Wunderbaum.. när man har en skinnratt som luktar så ljuvligt! :D
Bild
Användarvisningsbild
av SA4AQS
Stigen skrev:
DayDreamer skrev:Jag använde silikon från Biltema och det fungerade det med :) nu har jag inte tvättat bilen på länge så det sitter fortfarande kvar :)
Hmm det var något nytt! :)
Vad du än gör så håll allt vad som innehåller silikon borta från lack och bil, ja även fruntimmer för den delen :mrgreen:
Det blir bara omständligt och dyrt om du någon gång skulle behöva lackera något.

Kanske man kan fålla in kanten och limma den där, jag tror att det skulle bli snyggare.
Användarvisningsbild
av Stigen
SA4AQS skrev:
Stigen skrev:
DayDreamer skrev:Jag använde silikon från Biltema och det fungerade det med :) nu har jag inte tvättat bilen på länge så det sitter fortfarande kvar :)
Hmm det var något nytt! :)
Vad du än gör så håll allt vad som innehåller silikon borta från lack och bil, ja även fruntimmer för den delen :mrgreen:
Det blir bara omständligt och dyrt om du någon gång skulle behöva lackera något.

Kanske man kan fålla in kanten och limma den där, jag tror att det skulle bli snyggare.
hahahaha :lol:
Ja jag få sitta och klurar lite, ett annat alternativ skulle vara och beställa ett extra överdrag klippa upp och skarva? :)
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
Byte huvudbromscylinder

Kan inte se nåt läckage under bilen, […]

1. Vad kostar den? 2. Visa gärna steg f&oum[…]

Har så svårt att se det bara, gasen &a[…]

Impulsgivaren går inte via tändlå[…]