Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Måste vara en rejäl spricka. Min V60 har stått ute i allt sommarregn som varit och ja har inte det minsta fukt eller kondens i min lyktor.
Denna med all fukt skulle ja inte lägga tid på. Fukt i all elektronik och lampor och linsen.
Har också haft problem med på tok för mycket kondens i ett par bilar jag ägt, kört metoden med att torka ut dem som du testar nu...vilket funkar när dom är torra men direkt när det regnar/man tvättar bilen så återkommer problemet!
Så precis som TommyP86 skriver så kommer det ju in onormalt med vatten någonstans.

På en bil testade jag att lägga silvertejp (OBS, tillfälligt för att se om det hjälpte) på ovansidan där glaset möter plasten så att säga, samtidigt som jag på reck. från volvo mek borrade ett litet hål i strålkastarhusets undersida för att bättra på ventilationen - det hjälpte helt och hållet!

På en annan bil torkade jag först ut strålkastaren som du gör nu, för att sen under en liten kortare period köra utan täcklock, funkade också jätte bra men är ju ingen permanent lösning.
I båda fallen har jag haft lika mycket vatten som du visar på bilderna om inte mer, har du otur kommer du få intorkade vattendroppar (likt på lacken när man inte torkar av efter tvätt) som kommer finnas kvar...

Nog om mina historier, jag tror bästa lösningen är att skapa mer ventilation i huset, genom att tex borra ett litet hål på lämligt ställe på/i husets undersida - hoppas det löser sig! :)

/Erik
Kvalitetslampor(Osram/Philips) är ju inte dyra när man kan få dom för 1000-1200kr/paret i Svedala, gav ju själv bara 1400kr paret för D1S Nightbreaker Unlimited i tyskland via säljare i Danmark.
Är ju snålolle som köper 3-400krst/paret som gör det dyraköpta misstaget att vara dumsnål.
Man behöver inte åka till Volvo/mekonomen/autoexperten mfl som tar hutlösa priser och bara säljer till mindre vetande kunder.
Vart menar du att jag kan köpa D3s för 1200kr paret? Jag har letat rejält och som billigast hittat för ca 200€ från England för ett par. Mekonomen tar 14-1500kr styck. :(
Gah! det här är så trååååkigt!

Vi tog alltså bort den ena plastpluppen för lufthålet och blåste tyckluft:
Bild

Och då bubblade det bra i överkant.
Bild

Och som Brainy skrev, samma xenon-lampa i det andra lamphuset funkar.. så tur att jag inte redan lagt ut 2000kr på lampor..
joel80 skrev:Vart menar du att jag kan köpa D3s för 1200kr paret? Jag har letat rejält och som billigast hittat för ca 200€ från England för ett par. Mekonomen tar 14-1500kr styck. :(
Tex här:
http://www.ebay.de/itm/2x-OSRAM-D3S-663 ... 2348604aaa

http://www.24autoparts.se/product.php?id_product=22
Om du i framtiden i förebyggande syfte skulle vilja byta dvs.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 19
B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]