Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

White skrev:Haha! Ligger ju något i det ja, men så är ju silikonslangar. :-)-)

Ja dom är allt lite "klistriga" i ytan.
Aha ok det var inget som jag direkt gillade :|

Ja jag har en silikonslang på bilen och den är väldigt klistrig/kletig.
White skrev:Jag gillar silikonet, åldras inte alls på samma vis som en vanlig gummislang. Utseendet gillar jag också. :)

Ofanken!? En aningen "klistrig" blir ju ytan, men inte så den kletar inte. Du har inte fått något på slangen som den inte tål tro?
Ok ja vi har ju olika smak jag gillar det absolut inte :mrgreen:

Det är en original silikonslang den sitter precis vid turbon, antagligen så är det värmen plus den lilla oljan som kommer från turbon som gör så att den "svettas" :)
x70 har inga silikonslangar orginal, det är bara gammalt gummi-skräp. Mina är som flugpapper dom också :lol:

Ja, silikonslangar har ju ett visst utseende, och det är väl en smaksak vad man tycker om det. Själv tycker jag nog fördelarna med silikon överväger nackdelarna. Extra sant för vakuumslangar. Finns ju nästan inget värre än att leta luftläckage för att någon gammal gummivakuumslang har sprungit läck :roll:
Måste själv ta mig råd att köpa några meter vakuumslang och byta ut mina, INNAN dom börjar läcka, helst :P
DayDreamer skrev:
White skrev:Jag gillar silikonet, åldras inte alls på samma vis som en vanlig gummislang. Utseendet gillar jag också. :)

Ofanken!? En aningen "klistrig" blir ju ytan, men inte så den kletar inte. Du har inte fått något på slangen som den inte tål tro?
Ok ja vi har ju olika smak jag gillar det absolut inte :mrgreen:

Det är en original silikonslang den sitter precis vid turbon, antagligen så är det värmen plus den lilla oljan som kommer från turbon som gör så att den "svettas" :)
Aha! Satt silikon original där med på min, men jag böt till en ny från Samco. Jo silikon har ju den egenskapen att den "svettas".

Alla kan inte ha samma smak, och tur är väl det för då hade det blivit tråkigt! :-)-)

Lucif3r skrev:x70 har inga silikonslangar orginal, det är bara gammalt gummi-skräp. Mina är som flugpapper dom också :lol:

Ja, silikonslangar har ju ett visst utseende, och det är väl en smaksak vad man tycker om det. Själv tycker jag nog fördelarna med silikon överväger nackdelarna. Extra sant för vakuumslangar. Finns ju nästan inget värre än att leta luftläckage för att någon gammal gummivakuumslang har sprungit läck :roll:
Måste själv ta mig råd att köpa några meter vakuumslang och byta ut mina, INNAN dom börjar läcka, helst :P
Jo originalslangarna och speciellt då vacuumslangarna är ju rena katastrofen! :*O/
Lucif3r skrev:x70 har inga silikonslangar orginal, det är bara gammalt gummi-skräp. Mina är som flugpapper dom också :lol:

Då kanske det är någon som har varit framme och bytt ?:-/

Nja jag undviker silikonslangar helt och hållet och nu har jag ändå bytt ut varenda vakuumslang så något sprucken slang lär jag nog inte ha än på något år :roll:
White skrev: Aha! Satt silikon original där med på min, men jag böt till en ny från Samco. Jo silikon har ju den egenskapen att den "svettas".

Alla kan inte ha samma smak, och tur är väl det för då hade det blivit tråkigt! :-)-)

Är inte original slangen där på 940 typ lite blå? ??:-/ Har för mig iaf att jag sett en sådan slang som det står Volvo på.

Ja det är tur det :D
  • 1
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 291

https://pbs.twimg.com/media/GrjAz-gboAEZ5gq?forma[…]

https://partsouq.com/ Skum info på min[…]

Service Peugeot 107 2007

Hela navet ligger på bänken i garaget. […]