Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Tackar Ticken.

Ja jag har Bokat tid på Volvo Kalle. Ja för hjulinställningen har jag väl inte så mycket annat val än att lämna in och den, men handbromsen kanske jag kunde försökt med själv... men men.
Nya däck har jag inte råd att fixa får väl sätta bakdäcken som var värst där fram i stället och så köra lite mer aggressivt i stället och hoppas att jag sliter ner "taggarna" :twisted:
Användarvisningsbild
av Tomas88
:(
Så då har man gjort hjulinställning...... HELT I ONÖDAN :(
Det var inte däcken som förde oväsen... inte så mycket i alla fall. Det är ett främre hjullager. Nästan så att jag tycker det är pinsamt att inte ha fattat detta själv. Å detta har jag kört omkring med i säkert ett halvår.
Nu är jag ju livrädd att det ska skära ihop. Mannen på Volvo som provkört bilen sa att det var det värsta han hört.

Volvo tar ca 2700kr för att byta 1700 i arbetskostnad och ca 1000kr för materialet.
Har kollat i Haynes och det verkar vara en jäkla massa jobb och det verkar behövas specialverktyg osv.
Fan vad jag får massa utgifter.

Handbromsen hade de inte hunnit fixa.

Förresten borde inte besiktningen upptäckt detta med hjullagret?
Användarvisningsbild
av hixen
det tycker man att dom borde.. himla konstigt. Säger som alltid, 300kr och fortfarande inte fått något fel konstaterat på bilprovningen. Skulle hellre betala 5-600kr och få en rejäl genomgång varje år så man säkert vet om att saker är testade..
har på min s40 också, som jag tycker ett himla högt vägljud.. ska in och balansera däcken imorgon, maybe är det kanske ett hjullager då med, men hoppas inte..
Lycka till med bilen tomas, visst är det roligt men en rejäl utgift också.. tyvärr :P
:( Fan va tråkigt men men bättre att det upptäcks en att du gör det i 110 på motorvägen när den går i delar.

PS. Hur gör du för att få alla att skriva i din tråd? hotar du med att stänga av dem om de inte skriver? :roll: :lol:
Användarvisningsbild
av Tomas88
hixen skrev:det tycker man att dom borde.. himla konstigt. Säger som alltid, 300kr och fortfarande inte fått något fel konstaterat på bilprovningen. Skulle hellre betala 5-600kr och få en rejäl genomgång varje år så man säkert vet om att saker är testade..
Kan jag faktiskt hålla med om. Denna gången hade det varit bra om jag fått anmärkning. Har faktiskt aldrig i hela mitt liv fått en enda anmärkning.
Bilprovningen skall ju konkurrensutsättas men har faktiskt inga större förhoppningar om att ska bli bättre. Snarare sämre eftersom man vill pressa priser och få igenom bilar snabbare.
Men som sagt märkligt att han inte märkte nåt. Han både snurrade och drog i hjulet. Han noterade även det vinande ljudet vid provkörningen...

Nu ska bilen in i slutet på veckan.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Nightmare89 skrev::( Fan va tråkigt men men bättre att det upptäcks en att du gör det i 110 på motorvägen när den går i delar.

PS. Hur gör du för att få alla att skriva i din tråd? hotar du med att stänga av dem om de inte skriver? :roll: :lol:
Ja precis. Nu vågar jag ju inte köra med bilen så idag är det Saab 96 V4 som gäller.
Att alla skriver i min tråd... ja jag vet inte. Ha ha kanske är som du säger :wink:
Användarvisningsbild
av hixen
Nightmare89 skrev: PS. Hur gör du för att få alla att skriva i din tråd? hotar du med att stänga av dem om de inte skriver? :roll: :lol:
Haha :P Visst är det konstigt.. :roll:
  • 1
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 137
Uppdatera mjukvaran

e-call är den lagstadgade automatiska tj&aum[…]

Med vilken utrustning har felkoder kollats? Nä[…]

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens […]