Moderator: Moderatorer
Lucif3r skrev:Det sitter ett par kontakter innanför dom där luckorna ovanför bältena, på b-stolparna. Vad dom är till för vet jag inte, men dom har inget ikopplat på sig iaf på min bil, och jag har ju inte orginallarm öht. Så det kanske är där sensorerna ska sitta?Ja bakom det där locket på B-stolparna så ska dessa rörelsesensorer sitta eller rättare sagt man byter ut locken. Ligger kablarna bara löst där för dig? Syns dom direkt när man tar bort plastlocket? Har kollat lite snabbt på min och jag såg inga iaf får ta en riktig koll sen. Men om nu inte kablarna skulle vara fördragna så betyder det ju att du har haft larm original någon gång i tiden och dessa rörelsesensorer är ju tillval till larmet det samma gäller med nivågivaren, glaskrossarsensorn tror jag är standard.
Programmering vet jag inte... Det beror nog på hur många kablar det går till sensorerna, eller om dom är bryggade när det inte sitter någon där.
Är dom inte bryggade eller liknande så är det troligt att dom behöver programmeras in.
White skrev:Alltså det här med elektricitet är hu helt främmande för mig, så tyvärr har jag inget vettigt att komma med!haha ok :D
DayDreamer skrev:Ja bakom det där locket på B-stolparna så ska dessa rörelsesensorer sitta eller rättare sagt man byter ut locken. Ligger kablarna bara löst där för dig? Syns dom direkt när man tar bort plastlocket? Har kollat lite snabbt på min och jag såg inga iaf får ta en riktig koll sen. Men om nu inte kablarna skulle vara fördragna så betyder det ju att du har haft larm original någon gång i tiden och dessa rörelsesensorer är ju tillval till larmet det samma gäller med nivågivaren, glaskrossarsensorn tror jag är standard.
Sedan börjar den "bluddra" och k[…]
Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https[…]