Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Det är inte så då att den har blivit solblekt? En rubbing plus polering så kommer den nog att bli fin igen.

Ja denna tråden är för underhållande :lol: och dom flesta grunnar på om inte Lillarapunzel är ett troll eller ej, kan ju säga att jag vet svaret på den frågan :)

Inte anlita Bilia, är det för att dom är otrevliga eller bara för att dom är för dyra?
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:Det är inte så då att den har blivit solblekt? En rubbing plus polering så kommer den nog att bli fin igen.

Ja denna tråden är för underhållande :lol: och dom flesta grunnar på om inte Lillarapunzel är ett troll eller ej, kan ju säga att jag vet svaret på den frågan :)

Inte anlita Bilia, är det för att dom är otrevliga eller bara för att dom är för dyra?
Solblekt just på den fläcken bara? Hmmm.... ?:-/

Tack, någon som tror mig iaf! :mrgreen:

För dyra, såklart. Vem vill betala 4 000 kr, när man kan få en bekant att göra det för 2 500 kr liksom? Iaf enligt honom...Men Bilia har ju garanti....Vilket jag inte tror att den snubben har.......................
av Schmoyoho
Om er mekanikervän får höra hur motorn låter varpå ni börjar fråga om garantier kan jag ju lova ni kommer få vända er till bilia ändå. Knappast värt 2500 kr att vara er go-to guy när (orelaterade) följdfel på bilen dyker upp.

Sen angående att anlita diverse "mekaniker" har ju nackdelar också. En kompis tyckte han var smart och det slutade med att, som jag minns det, remspännaren var felmonterad. Något sånt. Motorn höll som tur var men det slutade med att en riktig verkstad fick montera isär allt och felsöka och andra delar hann bytas också innan man kom på vad det egentligen var fel på. Samma motor som er fast med VVT vilket jag tror 850 inte hade (?).
Användarvisningsbild
av DayDreamer
850 hade aldrig VVT 99 var det som det kom i samband med elektronisk gasspjäll. Sen så är inte remspännarna lika mellan dessa motorer.
av Gelis
DayDreamer skrev:och dom flesta grunnar på om inte Lillarapunzel är ett troll eller ej, kan ju säga att jag vet svaret på den frågan :)
Det tolkar jag som att du träffat/ känner henne in real Life, eller??? ?:-/
Användarvisningsbild
av garinge
DayDreamer skrev:och dom flesta grunnar på om inte Lillarapunzel är ett troll eller ej, kan ju säga att jag vet svaret på den frågan :)
ni är säkert vänner på facebook :P
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Räcker ju med att tattar-byta remmen som alldeles för många gör för att det ska bli skrot av motorn...

Men för 2500 hoppas jag han använder tolkar och vet vad han pysslar med, annars är det åt h-e för dyrt. Det är inte direkt som att byta rem på en gammal rödblockare ................................
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Gelis skrev:
Det tolkar jag som att du träffat/ känner henne in real Life, eller??? ?:-/
Nej varken träffat henne eller känner henne. :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
garinge skrev:
ni är säkert vänner på facebook :P
Har inga vänner jag :mrgreen: kan hända att vi är vänner på Facebook ??:-/
  • 1
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 159
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]