Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Japp, 1.8F ger bara 125hk "tyvärr". Kör bara etanol och enligt teknikens värld ger den då hisnande 138hk vilket jag tar med en rejäl nypa salt. Men som sagt så är den ändå förvånansvärt pigg faktiskt, iallafall när jag är själv i den. ;) nästa bil ska absolut ha större motor.
Ja precis. När jag var i färd med att köpa bilen så var det självklart många frågor kring val av motor och många ryckte på näsan åt just 1.8F och tyckte den var för klen. Jag kan hålla med i vissa avseenden och har samtidigt inte så många andra motorer oavsett bilmärke att referera till då jag fortfarande är inne på prövotiden för mitt körkort.
Min första bil var en Golf 3 från 94 med glada 90hk varpå säkert 20 av dom hade sprungit bort vid det laget så jämfört mot denna så var det ett enormt lyft, förstås. Min mors XC60 diesel (osäker på motor, nåt mellanting tror jag) var det kräm i men ändå inte så man storknade.

Nu när jag haft bilen i en 10 månader så är jag faktiskt riktigt nöjd över mitt val trots att jag förmodligen lär ta en större motor vid nästa bilköp. Den är billig i försäkring, den är billig i skatt, den är hyfsat billig att köra (kör enbart etanol) och vid omkörningar på motorväg så tycker jag att den levererar bra från 100km/h upp till 140, det går att susa om det mesta utan problem. I början av vintern fick jag ett ordentligt rövsläpp på den vid en omkörning av en lastbil på en 70-sträcka i en förort till Stockholm och parering av det gick tack och lov väldigt bra, kanske har jag alla bilspel genom åren att tacka.. :P V50 är en bil jag känner mig riktigt trygg i.
Nåväl.
Fick precis ett mms från min vän på Infosite.se:
Bild
Fälgarna har alltså landat och gummit ska bara krängas på! Måtte det fina vädret hålla i sig!
Och snart är det måndag.. då blir det lagligt att köra på sommardäck! :)

Jag kommer i och för sig nog att vänta en vecka till i allafall då det är rätt halt på mornar och kvällar fortfarande... Minusgraderna vill inte ge sig. :x
Jag väntar med att kommentera fälgarna till jag ser dem på bilen!

Jaså tyckte jag läste att du bara hade preformance någonstans men där ser man;) vad var det för årsmodell då?? 08-09?

Det är i alla fall denna sats jag tycker att du ska kolla upp artikel 4+5 + mjukvara kanske räcker? För visst har du aux iaf? Tror ev detta kan fungera, detta sitter standard efter någon årsmodell, och jag kollade bara om detta passade till preformance, hur vida det passar high eller inte ska jag inte svara på men någon du defenitivt bör kolla då detta är mycket billigare!

http://www.volvopartswebstore.com/showA ... egory=7858
Fälgarna åker på imorgon så bilder kommer. Känns lite tidigt med tanke på det ostadiga vädret men jag chansar. I värsta fall får jag byta igen. Vägarna jag åker till vardags är snustorra så peppar peppar!

Har high performance med aux men usb saknar jag verkligen så det ska jag kolla upp!
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 50

Återkoppling: FRAMGÅNG! Lyfte med d[…]

Tjena! Som rubriken lyder så söker jag[…]

Varför byta? XC60

Funderade på att byta upp mig till en ny XC6[…]

Problemet löst! Pratade med problemet med V[…]