Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Härligt :) Inget bra att veta heller?
En bra att veta var det, stomme sidobalk vänster yttre rostskada.

Samma ställe som jag lagade och svetsade förra sommaren fast motsatta sidan,
så i sommar blir det upp till Borlänge och svetsa igen så det blir helt o fint :) ..

Annars Ua, och bes. kontrollanten sa att bilen var jättefin undertill då han inte fann nån
rost i golvet.
Sen tror jag att dottern min charmade honom lite då hon ville dela med sig av nappen och snuttisen :mrgreen: ..
teddysoft skrev:
Lucif3r skrev:Härligt :) Inget bra att veta heller?
En bra att veta var det, stomme sidobalk vänster yttre rostskada.

Samma ställe som jag lagade och svetsade förra sommaren fast motsatta sidan,
så i sommar blir det upp till Borlänge och svetsa igen så det blir helt o fint :) ..

Annars Ua, och bes. kontrollanten sa att bilen var jättefin undertill då han inte fann nån
rost i golvet.
Sen tror jag att dottern min charmade honom lite då hon ville dela med sig av nappen och snuttisen :mrgreen: ..
Grattis!!
Nu efter besiktningen har bilen börjat vibrera i hastigheter mellan 50 och 90,
tänkte på att man tog ju bort däckena när man skulle byta bromsbelägg.

Sen har man hört att man bör dra åt muttrarna efter cirka 10mil om man har skiftat däck
eller bytt belägg.

Gjorde så och vrbrationerna försvann till 95%, så man lär åka på att balansera om däckena ganske så
omgående.
Idag har jag reparerat låset till bakluckan på bilen då låskolven åkte med ut för ett par dagar sedan.

Igår satt jag 2 timmar med låset ute i kylan, fick ge upp när man nästan hade tappat känslan i fötterna.
Slutade med att jag fick ringa till skroten i morse och be om en nyckel till låset då jag hade glömt bort
att be om den, och skrotnisse hade inte heller tänkt på det men han fixade nyckeln och poff så kunde jag fortsätta idag med bakluckan.

Tog mig cirka 1½ timme idag att få allt att funka,
är så j*kla omständligt med plats att arbeta på men jag har tur att jag har små händer :mrgreen: ..
Allt som allt gick delarna på 200kr ink. nycklar.

Det som var trasigt med låset var det som är inringat med grönt.
Bild

Den delen som är inringad med rött är vad jag behövde justera med nyckeln så att allt fungerar med centrallåsmotorn (Nya delar ditsatta efter en tur till skroten).
Bild

Här är några andra bilder på låset från olika vinklar.
Bild
Bild
Ringde Transportstyrelsen igår och frågade om dom kunde skicka hem en inbetalningsavi till mig på bilskatten till V40in, självklart gick det bra att göra så och betala 3 månader tidigare.

Då fick jag höra av kvinnan (som var väldigt trevlig) att dom har höjt skatten på min V40 från 1747kr till 1807kr,
visst det är bara 60kr extra men hon kunde inte förklara varför den har blivit höjd (okunskap?).
Hon kunde bara säga att vissa har fått skatten sänkt eller höjd efter årsskiftet.

Men det är bara att gilla läget och betala, så nu kommer bilen nästa månad att vara besiktad för 15 månadet framåt
och skattad för 14 månader framåt så jag är glad i vilket fall som helst :).
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Så frågar du mig så skulle jag […]

Tysta sommardäck V90

Upplever ni att bilen lätt får ”S[…]

Visa din semesterbil(d)

En första premiärtur blev ner till Fal[…]

Tjuvström V70 2005