Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ja, den gick ju inte dåligt heller, kännde att den drog riktigt fint från botten, bra vrid.

Får hoppas på att det är relät, är ju int så mkt annat det kan vara nu efter jag mätt upp om jag får nå ström till spridarna, vilket jag inte fick.
Och eftersom dom får ström från relät så bör ju felet sitta där.

Kan hända att jag bränt allt när jag var osmart å kopplade in en 24v batteriladdare..
Användarvisningsbild
av Ståhl
Hövvaligen!

Kan med säkerhet säga att nu går bilen igen :wink:

Visade sig vara huvudrelät som inte funkade som det ska, ena spolen hade blivit kass.
Fick tvångs"klicka" det så startade bilen direkt :wink:
Så nu ska jag leta rätt på ett nytt relä så ska nog detta bli kalasbra!

Tog en aning längre provtur, ganska rejält på bredden också, är otroligt hur jävla stark den blev på låga varv :-O)

Får väl se om man kanske får komma in i verkstan och bygga klart avgassystemet ikväll då! :wink:

Bild
:D
Användarvisningsbild
av Ståhl
vrålhäftigt! :wink:

Dock ville jag lämna den ute i skogen nyss då den dog igen.
Men efter nån timmes felsökning i mörkret mitt ute i skogen så hittade vi felet. Som var något så simpelt som en glapp minuspol på tändspolen.
Blir att fräsha upp spolens poler imorn eller byta hela spolen :wink:
Användarvisningsbild
av Ståhl
Har även upptäkt att jag har en soppaläcka på nån av soppaledningarna, typ precis under förarstolen.
Så nu måste jag hitta typ några meter kopparrör med 8mm innerdiameter så jag kan dra nya soppaledningar.

Alltid ska det vara nånting alltså..
Sen så har jag lyckats paja tempmätaren i bilen så nu måste jag hitta nån billig biltemamätare och sätta i också..
Men den biten är fixad. Ska bara få tummen ur röven och sätta i den typ. :wink:
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 17

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering