Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Brainy skrev:Hehe och jag tycker jag investerar med sänkning och 20" :twisted:

420hk, då rör det sig bra! Ska bli intressant att följa.
Hehe.. försöker att inte tänka på vad allt kostar i slutändan :mrgreen: ;-// Därför jag köper en/två delar i taget.. på något sätt känns de "bättre" i plånboken.

Enligt Autotech ligger ATM420-trimsteget på runt 420hk.. jag hoppas på att kunna kräma ut runt 450hk ( som Autotech-Patrik hade i sin C30 ) då jag köper köper till lite saker som inte ingår i trimmet.

Får se vad motorn kommer palla.. jag är nästan inställd på att den kommer rasa i sommar och jag blir tvungen att köpa en ny motor ;-// :roll:
crumpets skrev:Behåller man nåt slags momentbegränsare vid vissa växlar på den nivån eller är det bara all out? Känns som lådan lär dö innan motorn.
Minns inte riktigt 100% men M66-lådan ska vara god för.. ja.. vette fan om de inte va en bra bit över 500hk / 600-700Nm.

Däremot så är motorn mellan 08-10 lite svag i fodret då de tydligen finns en chans att de spricker. På motorerna från -10 och uppåt är motorn uppgraderad för att klara ~500hk :)
Bild

Ja.. i fredags förmiddag så brann min brukisbil så får se hur de går med fortsätta inköp kommande månad.. Helvete vad segt sånt här är.

Alla planeringar bara.. poff.. borta.. nu måste man införskaffa sig något nytt.

Nåväl.. de får väl vara min uppdatering att de blir en snabb månadspaus i de hela.. förhoppningsvis ska de väl kunna gå att köpa på sig delar kommande månad men får se vad jag hittar för brukis istället.

Får tacka mannen på bilden som kom nedrusande med en brandsläckare och att vi lyckades släcka branden några sekunder innan räddningstjänsten kom. Tack !
grillchips skrev:Usch, tråkigt på många sätt, men tur att inget allvarligare skedde.
Ja precis.. får se de så. Hade kunnat hänt under färd eller faktiskt ännu värre där jag står parkerad utanför min ladugård ??:-/ :shock:
Dieselsmurfe skrev:Usch så tråkigt! Hur tog den brand?
Vi har försökt reda upp detta i helgen när jag haft polare m.m men vi vet inte.

x Remspännaren ( eller va de heter ) som sitter på generatorn hade lossnat och om de på något sätt fått de att fatta eld. För när jag åkte hemåt hörde jag en duns och batterilampan började lysa så de var väl generatorremmen som hoppade av.
x Batteriet kan ha exploderat ( fast kan även ha exploderat p.g.a värmen )
x m.m
Lucif3r skrev:Så går det när man inte kör volvo som brukis :wink:

Nej skämt å sido, riktigt trist det där :???: Är bilen skrot nu eller klarade sig kupén osv?
Hehe.. motorutrymmet är nog skrot om man säger så.. dock klarade sig kupén o.s.v. Jag har en polare med likadan bil och hel motor, fast hytten är krockskadad men de är för mycket jobb att plocka över hans motor till min bil känner jag :(
Ynot skrev:Tråkigt att höra opA, hoppas det löser sig och du kan fortsätta med dina projekt.
Tackar ! :)
Ett tag sen man uppdaterade.. har iallafall efter bilbranden gått och köpt mig en "ny" bil. Hittade en i Skövde med 14.700 mil på mätaren. Blev en likadan som innan fast en bensinare.. 1300kr mindre i skatt och ska dra lika mycket som dieseln.

Bild

Förhoppningsvis ska den hålla längre än förra bilen :P

Börjat kika lite på andra fälgar med.. ligger dock långt fram i planeringen då de är rätt mycket nu inför nästa trimsteg som kommer ske första veckan i april.. men som sagt, skoj att bara titta :)

Gummihuset la upp dessa som nyhet idag på deras Facebook-sida.. fastnade direkt:

Bild

Riktigt läckra.. kanske passar ? Likartade dom jag har nu.. lite fler ekrar bara :)

Nåväl.. väntar på löning nu så man förhoppningsvis kan få hem en ny koppling samt quaifediffen.. sen är de färdigköpt :) Bara montering som fattas !
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 28
B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]

Borde vara trycksensorn, och inte regulatorn med f[…]