Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Har tittat mycket på vilket ljud jag skulle vilja ha och här är en lista på vad jag tittat på. Skulle behöva lite hjälp om varför/varför inte jag skulle ha just detta :) Alltså era åsikter! ;)

HU: JVC KW-XG701
BAS: 2st SPL Dynamics XTR-250D4
Slutsteg: SPL Dynamics ICE-1500D
Slutsteg: SPL Dynamics ICE 150.4
Fram-kit: Focal Access1 130A1
Bak-kit: Focal Access1 130CA1
LN-kablar DLS SL 5 Ultimate (5m), DLS SL 1 Ultimate (1m)
Dämpmattor: Silent Coat 40 ark x2

Någon som kan ge råd om detta är en bra setup? Tar gärna emot kritik på alla möjliga sett. Men detta är vad jag kommit fram till, men kan absolut ändra mig, motivera ditt svar wink
Ljud är alltid trevligt, är ju tyvärr ingen expert men som jag sa tidigare, stereo enheten är superb, lirade klockrent i min förra s40 ihop med mds framsystem/bakhögtalare ihop med en gas 2x12" låda. Sen har jag inte använt just Silent Coat, utan isolerade med 4mm asfaltsmatta (vissa från biltema) i 4 dörrar, baklucka, bakre hjulhus och reservhjuls baljan, och det blev grotesk skillnad! Skulle nog rekommendera dig att använda Silent Coat i dörrar och bakrehjulhusen, för att sedan värma dit biltemas 4mm på bakre fjäderbens tornen, och även i reservhjulsbaljan, då sakerna isolerar minst lika bra och inte mkt av ljudet inte kommer in den vägen. Har pratat med andra här på forumet när jag höll på, och de upplever dämpning av taket som en av de platserna där det gjorde mest.
Men annars, kör hårt så håller jag utkik efter updates!
PErfekt! Tackar för åsikten och råden. Alltid bra att ha i åtanke det där med silent coat i dörrar och så men även kunna använda biltema i bakskuffen :D Och trodde verkligen att det gjorde skillnad på märken emellan, visst, är inte heller proffs så men, om man inte märker någon större skillnad till den prisskillnaden så är det ju värt att köra på biltema :D

Hade inte tänkt på taket faktiskt, glömt det totalt :D Är det svårt att ta ner taket ? hur sitter de fast? Varmlimmat typ? Kan ju vara rätt enkelt och eftersom de bara i stort sett är inredningen och sen plåten så kan jag tänka mig att det gör skillnad :)

För övrigt så behöver jag verkligen lite motgångar och så ang setupen. Allt kan ju inte vara bra ;) Behöver få tänka och bli "till krånglad"

/stagesix
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 30

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]