- mån 14 feb 2011, 18:00
Ett tips är att byta dieselfiltret! Fick exakt samma problem på min d5:a och efter mycket felsökning så var det just dieselfiltret, är tydligen mycket känsligt på dessa. Billigt och enkelt att byta så testa detta :)
//stuffs
Dieselsmurfe skrev:Ja! var ute och körde idag och jag skulle upp till solbacken trampa ner på 3 eller 4 an och fick felmedelande. I medelandet stog det "Motorservice Erfodras" tog mig upp till solbacken och svänger av och petar 4an och bilen är slö. Efter ca 2 Min så går den prima vera på 4an alltså den är inte slö. Felmedelandet stog fortfarande kvar. jag vred av nyckeln till 0 och startade sedan motorn ingen och felmedelandet var borta? Konstigt brukar ju ligga kvar annars. är det dags att oroa sig om det dyker upp igen? kanske att den måste in på volvo?. Söker på motorservice erfodras här på jagrullar och jag läste att det gasspjällen?. Enligt tråden så skull den updateras.På diesel finns ej något gasspjäll! Så det kan du utesluta!
Ett tips är att byta dieselfiltret! Fick exakt samma problem på min d5:a och efter mycket felsökning så var det just dieselfiltret, är tydligen mycket känsligt på dessa. Billigt och enkelt att byta så testa detta :)
//stuffs