Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Dieselsmurfe skrev:Ja! var ute och körde idag och jag skulle upp till solbacken trampa ner på 3 eller 4 an och fick felmedelande. I medelandet stog det "Motorservice Erfodras" tog mig upp till solbacken och svänger av och petar 4an och bilen är slö. Efter ca 2 Min så går den prima vera på 4an alltså den är inte slö. Felmedelandet stog fortfarande kvar. jag vred av nyckeln till 0 och startade sedan motorn ingen och felmedelandet var borta? Konstigt brukar ju ligga kvar annars. är det dags att oroa sig om det dyker upp igen? kanske att den måste in på volvo?. Söker på motorservice erfodras här på jagrullar och jag läste att det gasspjällen?. Enligt tråden så skull den updateras.
På diesel finns ej något gasspjäll! Så det kan du utesluta!
Ett tips är att byta dieselfiltret! Fick exakt samma problem på min d5:a och efter mycket felsökning så var det just dieselfiltret, är tydligen mycket känsligt på dessa. Billigt och enkelt att byta så testa detta :)

//stuffs
Dieselsmurfe skrev:Okey men det låter konstigt. bytte ju det i våras. Har då inte ploppa upp nå mer nu kanske blev nå knas med datan?
Jag hade bytt bara 3 månader innan..
Men som sagt så är dom verkligen överkänsliga när det gäller just diesel tillförseln.
Så testa, det är ingen dyr kostnad, och byter gör du själv :)

//stuffs
behöves nog inte tror jag. men om det ploppar upp samma medelnade igen gör jag det. Angående bakbromsen. Gnällandet kommer från helt slutkörda bromsklossar. men handbromsen måste kollas upp innan bes nästa gång.
Imorse klockan 7 byttes beläggen och ett Ok. Nu går bilen som en klocka. Bytet av oket blev av eftersom det gamla kärvande då det blev ihop monterat. Kolven i oket hade tydligen fått smaka på lite vatten. Visar bilder på Klossarna & en bonus bild.

Bild
Hyffsat slut. Höger bak.

Vi går till andra sidan.
Bild
Detta har definitivt behov av att gå i Pension. :roll:

Och det lilla extra.
Bild
Blank men skitig.

Ska försöka fixa bilder på nya oket. Blir nästan så att man måste lacka dom andra silver :wink: .

// Erik
Vänster dimljus fram har fått smaka på en isklump. Jädra lastbil som ska tappa isklumpar stora som bilens markfrigång. Vad jag sett är fästena 2 fästen trasiga får kolla mer på de där i sommar.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

@jvolvo21 , Skulle snarare tro att du haft bensi[…]

Sista bilden är en titt ner i cylinder #3. En[…]

Någon som hittat någon vettig lös[…]

Och det skulle då orsaka knarr vid svän[…]