Ja, nu var det dags igen då

Krångel
Var ute å körde i förrgår kväll, helt plötsligt tappa bilen ork och började rycka. Utläsning av felkoder gav misständning cyl4, så igår bytte jag tändspolen för att prova (hade kvar dom från S70in) å felet löst. Gick hur bra som helst igår kväll, nu imorse nä...... går jämt å fint på tomgång och lugn belastning men vid högre belastning så börjar den misstända och rycka, suck. Nu passa dock inte tändspolen jätte bra från S70in i S40in, kontakten går inte ända i å låser sig så jag gissar att det är där problemet ligger, alternativt så har tändstiftet tagit skada, tyder lite på det när man belastar motorn då gnistan får svårare att hoppa. Blir till att ta isär igen och inspektera
Det underligaste är att det finns ingen felkod på misständning nu, vilket jag tycker är märkligt. Ser i livedatan i VIDA att den registrerar misständning i samband med ryckandet.
Har även felkod på knacksensorn så ska ta å byta ut dom båda frampå, den felkoden har jag haft i 1 månads tid nu och inte orkat tagit tag i det än bara