- lör 30 apr 2016, 14:16
Multiremmen måste ju hakas av för att kunna byta kamremmen, så då kan man ju likagärna byta på den samma gång.
1600 i arbetskostnad är inte så illa. Köper man då egen rem och rullar online(jag gav strax över tusingen för min sats inkl. vattenpump) så blir det ju verkligen inte dyrt, även om volvo inte direkt hurrar när man kommer med egna delar
Schmoyoho skrev:Har intressant nog bara för någon dag sedan sett ett kostnadsförslag för ett byte på en bekants bil. Dock en P2:a, ifall det har någon betydelse gällande utrymme/tid, men samma motor. 4000 kr ville en volvo-verkstad ha, varav kring 1600 i arbetskostnad.Det låter rätt vettigt. Ingen större skillnad på P2orna. Skillnaden mot min -97a(och TS -96a) är att 99- har VVT som måste nollas också, så det tar väl kanske några minuter extra på dom
Multiremmen måste ju hakas av för att kunna byta kamremmen, så då kan man ju likagärna byta på den samma gång.
1600 i arbetskostnad är inte så illa. Köper man då egen rem och rullar online(jag gav strax över tusingen för min sats inkl. vattenpump) så blir det ju verkligen inte dyrt, även om volvo inte direkt hurrar när man kommer med egna delar