Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Schmoyoho skrev:Har intressant nog bara för någon dag sedan sett ett kostnadsförslag för ett byte på en bekants bil. Dock en P2:a, ifall det har någon betydelse gällande utrymme/tid, men samma motor. 4000 kr ville en volvo-verkstad ha, varav kring 1600 i arbetskostnad.
Det låter rätt vettigt. Ingen större skillnad på P2orna. Skillnaden mot min -97a(och TS -96a) är att 99- har VVT som måste nollas också, så det tar väl kanske några minuter extra på dom
Multiremmen måste ju hakas av för att kunna byta kamremmen, så då kan man ju likagärna byta på den samma gång.

1600 i arbetskostnad är inte så illa. Köper man då egen rem och rullar online(jag gav strax över tusingen för min sats inkl. vattenpump) så blir det ju verkligen inte dyrt, även om volvo inte direkt hurrar när man kommer med egna delar :P
av Lillarapunzel
Vattenpumpen är aldrig bytt på Blå läste jag mig till nyss. Har hört att man behöver byta den efter ett tag, men behöver man göra det än? Jag menar, Blå har ju bara gått knappa 23 000 mil....
av Lillarapunzel
Lucif3r skrev:Alltså, det är väl lite så att det är dumt att inte byta den när man ändå river kamremmen. Det är liksom samma jobb, så när som på skruvarna till vattenpumpen som är uh.... 7 eller 8st tror jag.
Okej! :) Blir kanske till att byta den också då...
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Byt den 23000 mil är rätt mycket och man vet aldrig när den kan börja läcka eller värsta av allt skär vilket innebär motorras. Det skulle väl inte kännas så roligt att kosta på med en ny kamrem och ny löprulle och spännrulle och sen efter 10mil skär vattenpumpen.
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:Byt den 23000 mil är rätt mycket och man vet aldrig när den kan börja läcka eller värsta av allt skär vilket innebär motorras. Det skulle väl inte kännas så roligt att kosta på med en ny kamrem och ny löprulle och spännrulle och sen efter 10mil skär vattenpumpen.
Tror det får bli så! :)
Nu ska jag bara få tummen ur också.......
av Lillarapunzel
Skulle åka och handla lite saker idag, när något mycket märkligt hände.
Larmet levde om som vanligt (som det gjort sista veckan - nu har jag bett pappa att klippa kablarna, om han gör det återstår att se...)
Men, det var väl det minsta problemet idag. Det var även något konstigt "rasslande/skärande" ljud från motorn :-O)
Tänkte först att det var något inne i kupén som låg löst - men icke. Ljudet blev inte heller värre/mindre, utan var konstant hela tiden. Blå gick dock som vanligt jättebra, så jag är väl inte jätteorolig... Men någon som har en aning om vad det kan ha varit som lät? Svårt att beskriva ljudet, men tänk som om något ligger löst i handskfacket, men samtidigt skrapar, "skär" mot det som det skaver emot. Så lät det, fast från motorn.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 159

Öppnar denna tråd för att stä[…]

På hur många bilar sitter det samma t&[…]

Testa med autosol.. den bearbetar bort material r&[…]

230fk går snålt

Så då borde jag kolla lmm så den[…]