Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Sådär, bilen klarade sin första besiktning galant och rullar nu till 2017. Fick beröm över hur snygg den var och han gillade verkligen R-Design inredningen, inte konstigt kanske när han själv åkte Toyota ;)

Han sa dock att gula lampor inte är godkänt efter 2005 men dom släpper igenom vitt och gult sken, dock har farbror blå en annan åsikt om det. ;-//

Bild
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Efter en tur till Bilia i Södertälje idag så behövde bilen en tvätt trotts torra vägar. Anledningen att vi var på Bilia är att sambons lillebror har blovit lite hjärntvättad av mig och vill ha en C30 R-design :roll: Var där och provkörde en 2.0F och tyckte den var riktigt fräsch så på tisdag får vi en till R-design i familjen :D

När jag kom hem från Södertälje så upptäckte jag att klisterlappen på Volvoemblemet hade börjat släppa, vet att man kan hämta nya klistermärken på Volvo för en strunt summa, men gick in och hämtade superlimmet och drog en remsa runt och det verkar sitta. :-)-)

Bild

Går och väntar på LED lampor till backljuset och blir mer och mer sugen på att klicka hem LED lampor till kupén också. Har för mig att jag har sett en superbb tråd angående det här men lyckas inte hitta den... ??:-/ Någon som här en länk? :)

Edit: är det bara för mig man endast ser halva bilden?
Användarvisningsbild
av grillchips
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &hilit=led
Där är nog tråden du letar efter, och ja, LED behöver du fixa! ;)

Upptäckte det där häromdan för mig också, verkar som om forumet inte skalar om bilderna automatiskt längre. Vet inte om det är något tillfälligt eller vad som kan va fel, eller om admin ens vet om detta. Jag lägger en tråd om det på en gång.
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Nej, det var inte den jag var ute efter, men den där guiden var också grym. :-)-) Efter en stunds letande så hittade jag den jag var ute efter, med eBay länkar och allt, http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a :D

Hmm, skumt. Hoppas att det endast är tillfälligt...

Edit: Sedär, det funkade ju dirket när jag uppdaterade sidan 8)
Användarvisningsbild
av C30robban
jimlindeborg skrev:
När jag kom hem från Södertälje så upptäckte jag att klisterlappen på Volvoemblemet hade börjat släppa, vet att man kan hämta nya klistermärken på Volvo för en strunt summa, men gick in och hämtade superlimmet och drog en remsa runt och det verkar sitta. :-)-)
Synd att det är så dålig kvalitet på volvos emblem :-(O)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja det är trist att det inte ska hålla längre :( Såg sist när jag var i väg och tvättade bilen att det var något blått som låg på marken och när jag kom fram så såg jag att det var någon stackare som hade tappat klisterlappen till sin Volvo.
Användarvisningsbild
av Mini_ice
jimlindeborg skrev:C30robban & SvenB okej, jag har fått ner min i 0.42l/milen som lägst enligt färddatorn och med 17" hjul!

Grillchips Trodde du kunde lista ut det ;)

Bild
Bild

Ett litet men ack så fint paket, LED moduler till regskyltsbelysningen. Ska försöka ta mig till att åka till min utlånade verktygslåda i helgen och byta dessa :)
Var köpte du regslylts belysningen någonstans??
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
DayDreamer: Jaa man ser såna lappar ligga lite här och var, brukar kolla när jag går på parkeringen på jobbet och nästan var fjärde Volvo saknar emblemet :|

Min_ice: Vparts, men har sett att det finns på flera ställen, bla Diodhuset. Och vill man köpa det över disk så ska det finnas på Mekonomen. Vet dock inte om dessa ser likadana ut.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 24
Tjuvström V70 2005

Såg ruggigt trångt ut. Men det m&ar[…]

Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Byta lampan på bakluckan är skitlä[…]

Måste man släppa ner den helt? Allts&ar[…]