Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
eccy243 skrev:Bara att sätta en domkraft under tråget och lyfta upp motorn. :) Styr eventuellt i skruven med en mejsel.
Enl Haynes fick man inte lyfta under tråget.
Grammse skrev:ja eller dit med Traktorn och lyft motorn me en stropp i lastaren :wink:
Försökte med ett spännband från taket ner till lyftöglan i motorn. Men lyckades ändå inte.
Motorn lyfts en bit. Sen vill hela bilen följa med och sen vågade jag inte spänna mer. Dessutom så är hålet förskjutet i sidled så jag kommer ändå inte åt.
Har även försökt hissa underifrån. Men det är inte lätt att hitta passande ställen. :(
bjompa skrev:Du är väl för klen för att lyfta för hand... :wink:
Jo jag är nog det.
Användarvisningsbild
av eccy243
Lyft i tråget med en träkloss emellan. Jag gör det på varje kamremsbyte. :wink: Ingen katastrof än så länge. :)

Och dessutom. Om du lämnar in den för att fixa det så vågar jag nästan lova att dom gör det på just det sättet. Det går bra att lyfta på tråget. Så länge man använder lite sunt förnuft.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Men jag vet ändå inte hur jag skall lyckas få motorn i rätt läge.
Alltså när jag lyfte ovanifrån med spännband så var det inte långt ifrån att hela bilen lyfte från marken. Och så mycket vet jag inte om jag vågar lyfta.
Använder de inte en motorlyft på verkstaden tror du?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Lyftöglan på höger sida sitter nästan precis jämte motorfästet. Så jag tycker det är konstigt.
Får se hur jag gör. Kan ju inte kosta allt för mycket att sätta dit en skruv.
  • 1
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 137
Fel centerhögtalare?

Då jag själv i veckan har häm[…]

B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]