Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
White skrev:Byter du även katten gör det faktiskt en del skillnad med fullflödessystem, det märkte jag på min vita 945. :)
Katten blir automatiskt utbytt när man byter downpipe, såvida man inte bygger ett eget system av rörbitar så klart.
Det ju det som är så roligt på dessa bilar... behöver man byta katten måste man byta hela downpipen, då dom är 1 enhet :roll: Med matchande pris.....
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:
White skrev:Byter du även katten gör det faktiskt en del skillnad med fullflödessystem, det märkte jag på min vita 945. :)
Katten blir automatiskt utbytt när man byter downpipe, såvida man inte bygger ett eget system av rörbitar så klart.
Det ju det som är så roligt på dessa bilar... behöver man byta katten måste man byta hela downpipen, då dom är 1 enhet :roll: Med matchande pris.....
Detsamma gäller även om man behöver att byta flexdelen men den är väl lättare att kapa bort och svetsa på en bättre begagnad för ska du ha en ny så måste du byta hela främre röret.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Råkade att beställa hem ett par vindavisare till bilen ifrån hova dom hade 30% rabatt på dom så det var inget att fundera över, 555kr för fyra stycken istället för 795 utan rabatten :D och det bästa av allt jag lade beställningen klockan 8:50 i morse och sen 8:57 får jag ett medelande att varorna är skickade :D :-DD
Användarvisningsbild
av Lucif3r
ja just det, flexdelen finns ju också ja...
Givetvis är det enklare - och betydligt billigare - att kapa och svetsa.... Men då krävs ju att man har en svets eller känner någon som är villig att svetsa det. Har man inte det så är det bara att sälja skjortan och byxorna :roll:

Ska bli intressant och se hur vindavvisarna passar på din bil... Överlag tycker jag vindavvisare ser fult ut, men på vissa modeller och vissa färger så kan dom göra sig bra :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:ja just det, flexdelen finns ju också ja...
Givetvis är det enklare - och betydligt billigare - att kapa och svetsa.... Men då krävs ju att man har en svets eller känner någon som är villig att svetsa det. Har man inte det så är det bara att sälja skjortan och byxorna :roll:

Ska bli intressant och se hur vindavvisarna passar på din bil... Överlag tycker jag vindavvisare ser fult ut, men på vissa modeller och vissa färger så kan dom göra sig bra :)
Kan nog passa rätt bra mot min färg tyckte ju att dom svarta plåtfälgarna inte var så dumma mot min färg. Det kanske går att lacka vindavisarna men jag skulle tro att det bara blir värre då.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Fick ett medelande från Volvo idag att mina lampor till ECC-panelen har kommit, orkade aldrig hämta ut dom idag då jag har varit sjuk och är fortfarande lite små hängig känner jag mig bättre imorgon så blir det nog att jag hämtar ut dom.
  • 1
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 252

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC