Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:
White skrev:Volvos lack är inte universal, den har ju färgkod.

Alla lackar har färgkoder ...........
Jo men jag menar att den har färgkoden till min bil och är ingen direkt "universalfärg". Om det nu var så du menade? :) Men du menade kanske "universal" då den inte är speciellt anpassad till fällning och så på just min lack?
I går när jag pillade med kickdownwiren upptäckte jag att gummihättan till gaswiren var sprucken på flera ställen. När jag skulle limma den så bara ramla den sönder! :?
Aja, man tager vad man haver! Tillverkade en ny gummihätta av vulktejp som jag lindade kring wirehöljet. [thum]

Gamla gummihättan borta.
Bild

Ny hätta tillverkad av vulktejp.
Bild
Har haft ett klonk ljud i bakvagnen som hörts någon enstaka gång när man kör över någon ojämnhet i vägen. Har lokaliserat det till höger bak. Har känt på alla
bultar/muttrar i bakvagnen utom övre stötdämparinfästningen. Tog ett tag i dag och hade av bultarna på båda sidor, behandlade hålrummet inne i balken med
Dinitrol ML, satte en klick fett på gängan och momentdrog bultarna till 75Nm. Har inte hört ljudet efter detta, men det återstår att se om det håller sig tyst.
White skrev:Har haft ett klonk ljud i bakvagnen som hörts någon enstaka gång när man kör över någon ojämnhet i vägen. Har lokaliserat det till höger bak. Har känt på alla
bultar/muttrar i bakvagnen utom övre stötdämparinfästningen. Tog ett tag i dag och hade av bultarna på båda sidor, behandlade hålrummet inne i balken med
Dinitrol ML, satte en klick fett på gängan och momentdrog bultarna till 75Nm. Har inte hört ljudet efter detta, men det återstår att se om det håller sig tyst.
Hade av bultarna :shock: låter ju som att du drog av dom :wink:

Ok håller tummarna för att det håller sig tyst nu :-)-)
  • 1
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 291
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]

Volvo som inte startar.