- sön 28 aug 2016, 19:49
20 år gamla däck med på tok för lite luft KAN explodera under färd för att de helt enkelt inte har nog integritet kvar för att klara påfrestningar som en bil i 80km/h innebär. En kamrem som enligt Volvo SKA bytas inom ett visst intervall KAN brista och i värsta fall orsaka personskador i form av en bil som helt plötsligt tvärstannar på motorväg eller annan allmän väg.
Sen att bilen i fråga inte alls mår särskilt bra har du nog redan förstått men det de allra flesta har invändningar mot är er nonchalans för andras liv (och tydligen era egna också)
Lillarapunzel skrev:Problemet är väl att folk inte överdriver. De talar om något SOM FAKTISKT KAN HÄNDA och ni fortsätter att utsätta både er själva samt bilister i er närhet för en väldigt onödig risk.
Alltså jag tar åt mig! Men jag tycker att folk verkar överdriva med "det är så farligt" och "det där kommer döda er". Det är framförallt det jag vänder mig emot.
Förövrigt är jag singel, aldrig haft ett förhållande. Men det är ingenting jag vill ha heller, särskilt inte med någon som antagligen är gammal nog att kunna vara min pappa.
20 år gamla däck med på tok för lite luft KAN explodera under färd för att de helt enkelt inte har nog integritet kvar för att klara påfrestningar som en bil i 80km/h innebär. En kamrem som enligt Volvo SKA bytas inom ett visst intervall KAN brista och i värsta fall orsaka personskador i form av en bil som helt plötsligt tvärstannar på motorväg eller annan allmän väg.
Sen att bilen i fråga inte alls mår särskilt bra har du nog redan förstått men det de allra flesta har invändningar mot är er nonchalans för andras liv (och tydligen era egna också)
Volvo v70n 2,4t BSR Steg 3 -03