Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ja lacken kan vilken lackerare som helst blanda till bara dom får färgkoden. Jag rekommenderar dessa http://www.tipro.se/ då dom har lyckats att blanda till färg till min bil som matchar original lacken spott on :D och så är deras lack lösningsmedelbaserad och inte något miljöfjantigt vattenbasserad som Volvos lacker är.

Gött iaf att lägga en kylare på "hyllan" har själv en speciell Volvo "hylla" som jag lägger bra att ha/reservdelar till bilen som jag hittar på skroten :D
Det börjar att fylla på lite men jag antar att du har en möe större hylla samt mycket mer grejer än vad jag har än :D
Bild
Lucif3r skrev:Lack kommer du ju alltid få tag på... Det kan ju vilken lackerare som helst blanda till, och säkert göra ett mycket bättre jobb än volvos universala färg, då lackerare kan matcha den exakt med din bils färg.
Volvos lack är inte universal, den har ju färgkod. Har lackat en jäkla massa genom åren och Volvos sprayfärg är absolut bland det bästa jag använt. :) Dessutom
stämmer nyansen så bra att man omöjligt kan se att det är bättrat, åtminstone på denna vita.

DayDreamer skrev:Ja lacken kan vilken lackerare som helst blanda till bara dom får färgkoden. Jag rekommenderar dessa http://www.tipro.se/ då dom har lyckats att blanda till färg till min bil som matchar original lacken spott on :D och så är deras lack lösningsmedelbaserad och inte något miljöfjantigt vattenbasserad som Volvos lacker är.

Gött iaf att lägga en kylare på "hyllan" har själv en speciell Volvo "hylla" som jag lägger bra att ha/reservdelar till bilen som jag hittar på skroten :D
Det börjar att fylla på lite men jag antar att du har en möe större hylla samt mycket mer grejer än vad jag har än :D
Bild
Volvos lack är också lösningsmedels baserad, åtminstone till både min vita och blåa 945. :)

Jo min "hylla" är liiite större! :mrgreen:
Ja det är nog mycket möjligt att sprayen till lite nyare bilar är vattenbaserad.

Färgpennan är rena skiten det står ju att man ska vänta i 10minuter innan man torkar av överflödig färg med vatten som man har på den lilla tyg tussen på pennan. Jag väntade vackert i 10minuter innan jag gjorde det men nej då det blev bara sikt av alltihopa.
  • 1
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 291

På min förra XC70 märkte jag samma[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen? Nej, iallafall inte n&ar[…]

Det är ju en dieselmotor i bilen och vid norm[…]

Förardisplay xc40 -23.