Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Exyzäta
Briander skrev:Besiktningen kollar bara mönsterdjup på däcken, INGET annat, man ska aldrig ta besiktningen som en koll på bilens skick då de bara ser på ett fåtal punkter. 20 år gamla däck ÄR farligt, däck är en färskvara! Och mönsterdjup i sig självt behöver inte säga något alls om skicket, även om de skulle vara "rätt" förvarade i 20 år är det bara att kasta bort då gummit hårdnar, spricker och framförallt för att däck tillverkade för 20 är har OTROLIGT mycket sämre egenskaper.

Du sätter alla som åker i bilen och alla medtrafikanter i fara. Vill du ha det på samvetet är frågan. Jag jobbar och har jobbat med däck länge och skulle aldrig i livet låta en kund åka ifrån mig med 20 år gamla däck, som tur är är det extremt ovanligt att någon ens har 10 år gamla däck. Efter fem år bör man börjar fundera på däckbyte oavsett skick, däck är som sagt en färskvara och det handlar om säkerhet.
Det hjälper föga att komma med pekfinger åt snorungen och tala om för henne, låt henne själv upptäcka världen, går det galet så gör det så.
En del slutar som en siffra i statistiken ändå.
av Gelis
Nu får ni sluta att vara elaka mot tjejen med taskiga kommentarer.

Tänk på att det är inte många tjejer här på forat och framförallt inga yngre. Även om man kan tycka att svaren blir lite irriterande så ska vi nog vara rädda om dom få tjejorna som skriver här.

Detta under förutsättning att lillarapunzels verkligen är den hon utger sig som. Och inte nån snubbe som sitter och asflabbar åt att vissa av oss retar upp sig.
Användarvisningsbild
av White
Snäll eller elak, hon lyssnar ju ändå inte! Hela tråden är ju ett enda stort skämt från början till slut! Hade tjejen varit seriös i sitt
skrivande hade hon nog tagit åt sig av alla dessa sidor med goda råd, men i stället är hon bara arrogant. Nej mej kan det kvitta om
hon hänger kvar här eller ej, tråden tillför ju inget på ett seriöst bilforum i alla fall! Hade hon varit seriös med sina frågor borde hon ju
ha lyssnat för länge sedan på våra varningar. Nej, rena rappakaljan är vad denna tråden är!
av Lillarapunzel
Gelis skrev:Nu får ni sluta att vara elaka mot tjejen med taskiga kommentarer.

Tänk på att det är inte många tjejer här på forat och framförallt inga yngre. Även om man kan tycka att svaren blir lite irriterande så ska vi nog vara rädda om dom få tjejorna som skriver här.

Detta under förutsättning att lillarapunzels verkligen är den hon utger sig som. Och inte nån snubbe som sitter och asflabbar åt att vissa av oss retar upp sig.
Tack Gelis (L)

Nej, jag är i allra högsta grad den jag utger mig för att vara. Är tjej, och fyller 19 år imorgon. Blå har regg.nr BJM 07*. (Dock står den inte på mig).
av Lillarapunzel
White skrev:Då du bedyrar att du verkligen är den du ger dig ut för att vara, kan du då svara mig varför du startade tråden?
Med tanke på allt jag skrivit både förr och senare i den här tråden torde det vara rätt så lätt, även för utomstående, att röja min identitet. Graninge och Sverige2 lyckades ju utan problem....

Varför jag startade tråden? Varför inte? Nej, men allvarligt. I don't know why. Tyckte det var en kul grej typ.
Användarvisningsbild
av White
Men bryr du dig inte om alla goda råd du får då? Själv har jag hållit på med bilar sedan 1986, så det jag skriver är inget "hittepå"!
Om jag vore du hade jag nog lyssnat lite bättre, både för din egen skull och andras!

Sedan det här med att röja identiteter är inget jag personligen lägger energi på.
av Torparn12
Fast jag kan faktiskt hålla med alla som ger dig en massa tips och du skiter i dom lackar ur, sitta på sin fritid ge någon råd som nästan skrattar åt dom det är int speciellt schysst. Har inte läst hela tråden men dom sista sidorna har dom ju verkligen uttryck vad dom känner. När du blir lite mer mogen kanske du faktiskt kan ta till dig vad alla duktiga människor ger dig för tips och idéer. Skulle du vara singel kan jag lära dig ett och annat om både om bilar och livet.
av Lillarapunzel
White skrev:Men bryr du dig inte om alla goda råd du får då? Själv har jag hållit på med bilar sedan 1986, så det jag skriver är inget "hittepå"!
Om jag vore du hade jag nog lyssnat lite bättre, både för din egen skull och andras!

Sedan det här med att röja identiteter är inget jag personligen lägger energi på.
Såklart jag gör?!
Däremot tycker jag ofta att somliga verkar överdriva lite, och allt skulle vara så farligt.
av Lillarapunzel
Torparn12 skrev:Fast jag kan faktiskt hålla med alla som ger dig en massa tips och du skiter i dom lackar ur, sitta på sin fritid ge någon råd som nästan skrattar åt dom det är int speciellt schysst. Har inte läst hela tråden men dom sista sidorna har dom ju verkligen uttryck vad dom känner. När du blir lite mer mogen kanske du faktiskt kan ta till dig vad alla duktiga människor ger dig för tips och idéer. Skulle du vara singel kan jag lära dig ett och annat om både om bilar och livet.
Alltså jag tar åt mig! Men jag tycker att folk verkar överdriva med "det är så farligt" och "det där kommer döda er". Det är framförallt det jag vänder mig emot.

Förövrigt är jag singel, aldrig haft ett förhållande. Men det är ingenting jag vill ha heller, särskilt inte med någon som antagligen är gammal nog att kunna vara min pappa.
  • 1
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 159
Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]

[color=#FF[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[…]