Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Hehe... Borde ta tag i min AC också... Är en utav tryckgivarna som är kass, vet inte vilken dock >_>. Sen behöver kompressorn schimsas och ev. ny gas.. Sen borde även min fungera :P
Är det gas i systemet (tillräckligt) så går det att ohm mäta lågtrycksgivaren får du Ol så har du antagligen för lite gas eller så är givaren skrot. Du kan även bygla kontakten med en kabel om jag minns rätt :roll:. Lågtrycksgivaren är inte så dyr men högtrycksgivaren är däremot svindyr.

Jag Bytte ju torkfilter, schimsade magnetkopplingen och fyllde på med ny gas i samma veva i maj förra året.
White skrev:Riktigt snyggt med bromsarna! Samma färg som jag valde till mina, är det Biltemas färg detta också? :)
Japp biltemas guld (Den som ansåg att denna färgen är guld var nog färgblind) kan ju inte kalla den guld utan mer kopparguld färgad men inte enbart guld.
Snyggt, blir mycket roligare direkt när det är snyggt och rent bakom hjulen, särskilt om man har lite luftigare fälgar.
Har också använt mig av biltemas färg på tidigare bilar, det gick lite väl varmt en gång då jag under en liten period var tvungen att åka med farliga bromsar. Kolvarna kärvade på ena oket fram och jag därmed endast hade broms på ett hjul, vid ett tillfälle var jag tvungen att panikbroms, helt klart det svettigaste jag gjort... det gick som väl var bra men det blev såpass varmt att färgen blev mer åt det brunbrända hållet.
  • 1
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 252

Med hjälp av elschema, ett nytt iso kablage s[…]

Färg på krom

Förtunning.

Kopplingspedal knarrar

Det är urtrampningslagret som är slut. K[…]