Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:
White skrev:Är noga med att starta upp bilen då och då under vinteravställningen

Hoppas du inte gör som en f.d. bekant... Startar bilen kanske 1 gång i månaden under vintern...... I hela 30sek innan den stängs av igen.... F.ö. är det också en 945 automat, FTT och en -93a dock(och slö som ett jävla as ska tilläggas, min GL var mycket piggare, utan överdrift).
Nej dom få gånger den startas upp får den gå riktigt varm. Enligt mig är det inte optimalt att behöva starta upp motorn och låta den stå på tomgång så, men samtidigt gynnar den ECC:n att få arbeta lite grann. :)

DayDreamer skrev:
White skrev:Ja det är lite smått otroligt faktiskt. Är noga med att starta upp bilen då och då under vinteravställningen och ha ECC igång så inte tätningarna torkar ut. :)
Nu när jag tänker efter då har nog inte min bil heller vart fylld på gas sen den var ny, jag fyllde ju på såklart i samband med Ac-servicen. Har jag för mig rätt så tror jag att det låg någon stans på 400g köldmedel kvar i systemet inte illa efter alla dessa år :D
Nej ibaland blir man faktiskt förvånad åt det positiva hållet. :)
White skrev:Nej dom få gånger den startas upp får den gå riktigt varm. Enligt mig är det inte optimalt att behöva starta upp motorn och låta den stå på tomgång så, men samtidigt gynnar den ECC:n att få arbeta lite grann. :)

Det bra att starta motorn med jämna mellanrum, dels så oljan får circulera och smörja upp tryckarna osv ordentligt, och dels av andra skäl såsom packningar, tränga ut fukt osv .
Men det är ju väldigt viktigt att motorn får bli varm, speciellt oljan(och verkligen på en turbo, turbon mår ju inte bra att gå utan ordentlig smörjning :roll: )... Annars gör det bara mer skada än nytta.

Är det kall- eller varmgarage du har den parkerad i under vintern? Varmgarage så "klarar" man sig längre utan att starta bilen än i ett kallgarage eller... gud föbjude.... utomhus(som personen jag nämnde hade sin 945a..... brilliant...)
Då var dom nya kylaröverfallen med nya gummi monterade nu. Dom gamla ska lackas om och läggas på hyllan. :)

Lite silikonfett på så det är lättare att få igenom tappen.
Bild

Gummit monterat i överfallen.
Bild

Här ser man att färgen slitits bort under skruvbrickorna på dom gamla överfallen.
Bild

Nya på plats!
Bild

Bild

Dom gamla som skall lackas.
Bild
  • 1
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114