- fre 20 maj 2016, 13:12
Lucif3r skrev:Nej dom få gånger den startas upp får den gå riktigt varm. Enligt mig är det inte optimalt att behöva starta upp motorn och låta den stå på tomgång så, men samtidigt gynnar den ECC:n att få arbeta lite grann. :)White skrev:Är noga med att starta upp bilen då och då under vinteravställningen
Hoppas du inte gör som en f.d. bekant... Startar bilen kanske 1 gång i månaden under vintern...... I hela 30sek innan den stängs av igen.... F.ö. är det också en 945 automat, FTT och en -93a dock(och slö som ett jävla as ska tilläggas, min GL var mycket piggare, utan överdrift).
DayDreamer skrev:Nej ibaland blir man faktiskt förvånad åt det positiva hållet. :)White skrev:Ja det är lite smått otroligt faktiskt. Är noga med att starta upp bilen då och då under vinteravställningen och ha ECC igång så inte tätningarna torkar ut. :)Nu när jag tänker efter då har nog inte min bil heller vart fylld på gas sen den var ny, jag fyllde ju på såklart i samband med Ac-servicen. Har jag för mig rätt så tror jag att det låg någon stans på 400g köldmedel kvar i systemet inte illa efter alla dessa år :D