Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ska se om inte jag kan försöka att få igång högtalarna till hatthyllan imorgon och se ifall dom fungerar :) kablaget är ju redan framdraget från fabrik så jag slipper det iaf :)
Har varit ute och prov monterat högtalarna och även provspelat dom. Ljudmässigt så är dom super bra för att vara så gamla men tyvärr så passar dom inte i hatthyllan (S) frågan är om dom är större än 8" alla säger ju att det ska vara 8" i hatthyllan.

Bilder kommer senare när jag har lust att gå ut och skruva tillbaka allt igen :roll:

Kan ju förövrigt säga trots detta nedslag att jag blev hela 6kr rikare genom att ta bort baksätet :mrgreen: hittade även en godis napp såg smarrig ut :*O/
Lucif3r skrev:Man kan göra mycket roliga - och mindre roliga - fynd i en gammal bil :lol:

Um... är det inte 6x9or eller 8x9or orginal på sedaner? Brukar ju vara något sånt...
Hålet är ju jämt runt och inte ovalt tycker att det ser ut som att det antingen är 6" eller 7" skitsamma det kommer bli ett par original högtalare från någon skrot då nya original har utgått och dom kostade 1200kr st :shock:
Här är lite bilder från dagens jobb.

Högtalaren som inte riktigt passar :cry:
Bild

Högtalaren 8"
Bild

Hålet i hatthyllan
Bild

Mycket som var tvungen att åka bort bara för att kunna få bort hatthyllan
Bild

Skatt gömman under baksätet
Bild

Gasdämparna till bagageluckan fungerar ej inte konstigt när all sörja har läckt ur :roll:
Bild
White skrev:Ja det var ju som sagt otur att dom inte passade. :(

Hehe! Standard med rena skattgömman under baksätet. :P

Såg ju inte bra ut med sörjan som läckt ut! Kan du inte torka bort med lite lacknafta? :)
Det är olja eller något från dämparen till luckan jag tänkte aldrig på att torka bort det men jag ska väl ner med hatthyllan längre fram igen när jag fått tag på högtalare som passar :)
  • 1
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 252
Kopplingspedal knarrar

Det är urtrampningslagret som är slut. K[…]

OBS Laddningsförfarandet kan upplevas olika b[…]

Service Peugeot 107 2007

Har nu fått iordning på äldsta ba[…]