Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Skillnaden på orginalgrenrör och extraktorgrenrör är bl.a att extraktorgrenröret har bättre flöde, bättre uträknat, får bort mer värme från toppen, ger en viss prestandaökning. Det är ungefär vad en trimkrök till moped är, fast till bilen då. :lol:

Nog om det nu, ca kl.5 imorse blev jag klar med allt för att provstarta.
Och givetvis så är det alltid något som krånglar..
Första man märker är att en pluggad vattenkanal läcker som fan, så måste troligtvis av med insug för att komma åt att fixa det.
Så jag stod och drog runt motorn ett tag för att se om man ens tände till, vilket den inte gjorde.
Provade lite igen, samma fel.
Sen märker jag att soppapumpen inte går, så började felsöka det och det visade sig att min "elektriker" hade kopplat lite fel till soppapumpen. Så det fixade jag.
Sen så kollade jag om huvudrelät klickade, vilket det inte gjorde. Så det fixade jag också.
Och så provade jag igen ett tag, inget händer. Och efter en stund börjar det lukta fan i hela bilen, precis som kabelbrand.. Men hittade inget fel efter en snabb översyn.
Så provade igen, inget händer.
Sen gav jag upp för idag. Verkstan blir ockuperad efter 7 av dom som jobbar där så fick lov att komma ut därifrån i tid.
Men nu har jag inte tillgång till den verkstan förens tidigast på tisdag. Vilket är väldigt tråkigt. Får väl se om jag hittar ett tillfälligt garage i närheten över helgen...

En bild kan jag också bjuda på!

Bild
Var faktiskt seriös och lödde kablarna till motorhärvan.

Bild
Motorn, fullt körbar om inte den elektriska biten hade krånglat.

Ni får ursäkta den kassa kvalitén på bilderna.. Hade bara telefon med mig.

Fortsättning följer! ...
Glöm inte krympslang ist för eltejp, Ser mer proffsigt ut :lol: Hoppas du får ordning på bilen sen :D
Kan iaf stolt säga att bilen är nu provkörd.
Men sen sen dog den av någon väldigt mysko anledning.
Gick upp i varv, sen dog den och ville inte starta nå mer.
Trodde givetvis att de va soppatorsk, men det var det inte.
Sen kollades alla säkringar och såg att dom va okej.. och att pumpen gick, vilket den gör..

Så nu är det nya problem, men nu vet jag iaf att bilen går som ett skott och är JÄVLIGT pigg :D
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 17

Det verkar vara förnuftiga beslut, säke[…]

Bud från utländsk intressent för[…]

Ja en får gratulera. Blev slutsumman godtag[…]

Missljud AC (kompressor bytt)

Har en ordentlig läckagesökning gjorts v[…]