Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

päpplet skrev:reagerade mest på mätarställningen. Min förstabil gick mätaren sönder på 377076 och efter ett halvår med de siffrorna framför sig blev dom ganska fastetsade i minnet :wink:

Okej, haha. Skulle också fått dom ganska gravt inmalda :)
Hej!

Imponerande vilket jobb du har lagt ner på bilen :) Det var ett tag sedan, men jag undrar om du minns hur du fixade baklåset i dörren. Jag har en Audi 80 som troligen är liknande byggd och vänster bakdörr har gått i baklås. Den verkar iofs inte vara låst utan det är nog låskistan som kärvar. Går det få bort dörrklädseln med stängd dörr kanske?
A80TD skrev:Hej!

Imponerande vilket jobb du har lagt ner på bilen :) Det var ett tag sedan, men jag undrar om du minns hur du fixade baklåset i dörren. Jag har en Audi 80 som troligen är liknande byggd och vänster bakdörr har gått i baklås. Den verkar iofs inte vara låst utan det är nog låskistan som kärvar. Går det få bort dörrklädseln med stängd dörr kanske?
Hej, man tackar :)
Är låspinnen gått av eller vad? Jorrå, ta lös baksätet och sen dörrsidan :)
Hej,
Tack för tipset :) Låspinnen är ok men det känns lite skumt när man drar upp den, om man jämför med andra sidan. Jag tror nånting har kärvat ihop i låset så att det inte låser upp sig riktigt. Det går tungt att öppna den andra bakdörren men det går i alla fall. Bilen har stått oanvänd långa perioder... den mår nog inte så bra av sånt. Jag har sprejat rostolja i dörrspringan och i springan för sidorutan nu, så att mekanismen förhoppningsvis lossnar.
A80TD skrev:Hej,
Tack för tipset :) Låspinnen är ok men det känns lite skumt när man drar upp den, om man jämför med andra sidan. Jag tror nånting har kärvat ihop i låset så att det inte låser upp sig riktigt. Det går tungt att öppna den andra bakdörren men det går i alla fall. Bilen har stått oanvänd långa perioder... den mår nog inte så bra av sånt. Jag har sprejat rostolja i dörrspringan och i springan för sidorutan nu, så att mekanismen förhoppningsvis lossnar.
Så lite så :) om inte annat så är ju inte beggade så dyra :) btw så ser att du är norrbottning, så vars är du ifrån? :)
Ja, bara jag får upp dörren :) Har kollat och det går inte att skruva bort dörrklädseln med stängd dörr. Det blir till att bruka våld.

Niemisel :) en timme norr om Luleå
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Rengjort och kört några mil idag. Torrt[…]

Bromsok kärvar

Inte helt ovanligt att det blir hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka […]