Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
antar att det är 4 aluminiumkringlor med lite vulktejp runt ;)
Användarvisningsbild
av Dalmans
Typ 8)

Har i helgen bytt oljefällan och tillhörande slangar. burken var inte det minsta tät och ingen av slangarna var i så värst dåligt skick heller, dock gick den långa slangen som smiter iväg bort mot turbon av vid demontering, men det gör ju inget då en ny ligger.

inte alls mycket klegg i hålen in i blocket heller men jag rengjorde ändå det som smiter ner i tråget med en gammal handbromswire på borrmaskin.

efter det var gjort skulle jag såklart tippa ur oljan för att få ur eventuellt skräp som släppt från kanalen, men det verkar som att ägaren innan mig dragit åt oljepluggen med muttermaskin, så nu lär jag få ett helvete då inte ens rörtång kunde göra jobbet, inte liggande på garagegolv med noll hävarm iallafall..

glömde helt bort att fota, guide för bytet finns ändå redan under tips och trix för er som vill ge er i kast med detta...
Användarvisningsbild
av Dalmans
Avställd igen, bil-djävulen är som vanligt på påhälsning i det Dalmanska garaget... :evil:

Bytte till V70 handtag och lyckades på något vis förstöra centrallåset. tur att bilen är inlåst i garaget åtminstånde. men demonerna gav sig inte där. skulle montera dumplock istället för orginaldumpen och när jag släppte bultarna valde gängorna att följa med en av bultarna upp..

Hur jag ska göra nu vet jag inte, första tanken var "hälla bensin under huven och tända på". men efter lite svordommar och att jag fått lugna ner mig lite så har jag nu ställt av bilen. ny orginalturbo eller en lite större snigel får tiden utvisa. är fortfarande rätt deppig men snart får jag nog tillbaka orken!
Användarvisningsbild
av Nexus
hur kan du förstöra något genom bara byta handtagen? Det som kan vara lite klurigt är att styra i sprinten i plast spåret. Man får ha låskistan lite lös medans man styr i pinnen.
Användarvisningsbild
av Dalmans
Har varit ute i garaget och haft vindarna blåsande åt mitt håll för en gångs skull...
en längre bult som nådde in till friska gängor gjorde susen åt dumplocket så nu sitter allt under huven på plats igen.
Efter lyckoruset av att slippa byta turbo å krångla hissade jag upp bilen och vips så var oljepluggen lös och filtret satt inte alls lika hårt så i skrivande stund står bilen och droppar ur sig!

Där står jag nu, måste ner på volvo imorgon och köpa ny oljeplugg... för denna tänker jag då kasta så långt jag bara kan:
Bild

Filter hade jag ett liggande och olja fick jag billigt på Elmia måste bara komplettera med 2 liter till.
Bild
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 17

Öppnar denna tråd för att stä[…]

På hur många bilar sitter det samma t&[…]

Testa med autosol.. den bearbetar bort material r&[…]

230fk går snålt