Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Jodå, fast funderar på hur jag ska lyckas tona bakrutan.. Om man kanske ska köra med remsor.. eller om man ska behöva ta ur rutan och sedan lämna in den ..

"tonad" b-stolpe kommer defenetivt.. Frågan är väl bara om jag ska måla eller köpa plastfilm och klistra på. :wink:
Ståhl skrev:Jodå, fast funderar på hur jag ska lyckas tona bakrutan.. Om man kanske ska köra med remsor.. eller om man ska behöva ta ur rutan och sedan lämna in den ..

"tonad" b-stolpe kommer defenetivt.. Frågan är väl bara om jag ska måla eller köpa plastfilm och klistra på. :wink:
lägg på filmen med vatten och skyddsplasten kvar på utsidan. Värm försiktigt med värmepistol och krymp bort vecken som blir. Skär sen till filmen fortfarande på utsidan. Sen monterar du den färdigskurna och färdigformade filmen.

Edit: glömde säga att du måste såklart lägga filmen åt "fel" håll på utsidan. Alltså med skyddsfilmen uppåt annars blir formen bak o fram :mrgreen:

MVH
Staffan
När du förklarade detdär lät det mycket lättare att spraymåla stolpen istället :wink:

Ja, man kan ju undra hur jag ser ut genom dessa rutor.. svaret är då: det gör man, men inte mycket :lol:
Tillräckligt för att se lysen från andra bilar när det är mörkt ute. Och när det är ljust så ser man ganska bra. :wink:
Ståhl skrev:När du förklarade detdär lät det mycket lättare att spraymåla stolpen istället :wink:

jag tror han mena tona bakrutan :wink: . Klistra på b-stolpen är ju simpelt :D
Okej, nu fattar jag :lol:

Det är ganska smart faktiskt.. Nästan så man borde prova det.

Så man ska alltså lägga den på utsidan först, med skyddsplasten kvar. Och sedan skrapa ut alla veck och så, sen värma lite med värmepistol så att dom veck som inte vill försvinna försvinner?
Och sedan när man gjort det så monterar man det på insidan och det ska passa som fisken i vattnet?
Ja precis så! Man får vara försiktig med värmen bara. Särskilt på budgetfilm ala biltema och liknande. "proffsfilm" är lite tjockare och tål lite mer.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 16
Tjuvström V70 2005

Såg ruggigt trångt ut. Men det m&ar[…]

Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Byta lampan på bakluckan är skitlä[…]

Måste man släppa ner den helt? Allts&ar[…]