Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Började stoppa i farthållaren i dag.
Bild

fick i spaken, styrboxen, kabelhärvan och pumpen så det är bara att bygga nya fästen till vacumklockan, gasrullen och pedalgivarna och dra vacumslangar.
Bild

naturligtvis kunde volvo inte ha vanlig M12 med 1,75mm stigning utan 1,5mm... Blev ett besök hos järnhandeln och införskaffa två muttrar som ska hamna på några lämpliga plåtbitar.
Bild

och när jag körde folk till en firmafest idag så klagade dom på att min ena högtalare bak lät illa. Jag har trott att den tagit i gallret som är lite inbulat men så var det tydligen inte. Jag har alltså lyckats spela sönder en (visserligen biltema) högtalare med min gamla bandtrasslare :lol:
Bild

Jag efterlyser fortfarande bilder på vart klockan ska sitta på insuget och gärna en bild på hur fästena ska se ut så jag kan få det hyfsat rätt på en gång
Användarvisningsbild
av päpplet
Nu har det hänt lite på bilen dom senaste dagarna pga arbetslöshet :lol:
Bytt blinkers till en lite finare modell än biltemaskiten som satt där innan
Bild

och så har jag bytt värmereglage
Bild

Det gamla hade dom satt en för stark lampa i så hållaren hade smält bort. Bakom radion gjorde den inte någon direkt nytta :wink:
Bild

och slutligen idag så lyfte jag på golvmattan för att se hur blött det var där och pillandet i rosten urartade ganska snabbt...
Bild

Bild

Lite urkapat, blästrat och målat två gånger med svetsprimer. Jag börjar bli sjukt less på allt vad rost heter :twisted:
Bild

Har klippt till plåt som ska läggas i hålet i morron men pga några miljoner blodsugare i luften vart jag att ge upp. Ska försöka hitta friskare balkar som stolen sitter i för mina har snart rostat lös från golvet :roll:

Jag lurar på om jag ska måla med hammarlack på golvet då den inte är lika kräsen med att det är 100% rent och rostfritt samt att den sitter bra. Fäster underredsmassa på den om jag ska måla underredet med det också?
Klart! (eller nästan klar iallafall) :lol:
Bild

Hann precis att svetsa klart, måla och plocka undan allt innan ovädret drog in med ösregn och strömavbrott om vartannat. Har väl lite kvar i upphöjningen på balken mot torpedväggen och bak runt balkarna till stolen men det får vänta tills i vinter när jag får en annan bil att åka med. Jag sprutar på lite linolja och hoppas att det bromsar cancern lite :lol:

Jag ska spruta i linolja i balken i morron och dra på underredsmassa sen vore det väl fan om det rostar igen. Blästrat, svetsprimer på balkarna, grundat, målat och ev ska jag spruta på tröskelskyddsmassa på insidan av golvet så det finns att slita på.
Men framför allt ska jag dammsuga inredningen som är full i blästersand och stinker rostlagning och färg :-(O) Och ev så dyker ett nytt projekt upp här hemma som ska bli stand-in för den här i vinter :wink:
Idag har jag lekt mockare när jag hjälpte en kompis med sin bil inne på en rörkrökarfirma. Jag passade på att gå lös i skrottunnan och skruvade ihop en värmekran :lol:

Gamla pluggningen:
Bild

Nya kranen :)
Bild

Gött att kunna välja om man vill ha värme eller inte iallafall. Nu får det bli hur varmt eller kallt det vill :twisted:

Farthållaren är lagt på is tills jag får tag på en bild på hur alla fästen ser ut på insuget eller att jag kan lyckas köpa ett par fästen. Jag satt ett bra tag och kliade mej i huvudet innan jag gav upp.
Slipade och lackade lite rost. Eller rättare sagt så var det lite rost när jag började peta i underredsmassan :roll:
Bild

Finns lite mer att ta av sen fast här är det hål hela vägen längs balken...
Bild
Men det blir vinterns projekt när jag kan riva ur inredningen och inte behöver den att åka i dagligen :)
haha tyvärr så har jag inga bilder och han som har dom har inte vaknat än :lol: Vart ju bara en liten retursladd ju men jag skyller på att det var min avstampade returfjäder i gasrullen som ställde till det :mrgreen:
Jag och Dalmans m fl. åkte på crusing i Falun i natt och det gick lite väl vilt till på hemvägen. När jag kom ut på motorvägen mellan Falun och Borlänge stampade jag av returfjädern i gasrullen så nu har jag bara den lilla mesiga fjädern som sitter i spjällhuset som trycker tillbaka gasen :roll:
Sen skulle vi leka lite på hemvägen och det gick lite sådär :wink:
Bild
Två varv gick bra i mellstarondellen på breställ med en totalt nerlastad 740 med när jag skulle ut gick det mindre bra...
För dom som inte vet vart den ligger så är det Borlänges största rondell och jag lyckades köra av mitt mellan två avfarter på retursladden :lol:
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 75
Uppdatera mjukvaran

e-call är den lagstadgade automatiska tj&aum[…]

Med vilken utrustning har felkoder kollats? Nä[…]

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens […]

740 som krånglar