Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Idag var det dags igen, ett besök i tvätthallen. Lär säkert hinna med en gång till innan jag ska in på besiktning på lördag. :roll:

Idag hade jag dock med mig min hjälpreda som mer än gärna hjälper och tvättar :-)-)

Bild

Som sagt, besiktning på lördag. Bilens första. Borde inte vara några beskymmer tycker jag. Är på säkra sidan och plockar ur säkringen till dimljusen så slipper dom gnälla på toningen, busigt! :wink:
Användarvisningsbild
av Micce1980
jimlindeborg skrev:Idag hade jag dock med mig min hjälpreda som mer än gärna hjälper och tvättar :-)-)
Trevligt med en hjälpreda som kan tvätta bil, har försökt några gånger med min hjälpreda men det slutar alltid med att jag får göra om hjälpredans arbete, och då var jag inte ens petig. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Kan och kan, hon vill lära sig. Jag gick bakom henne och visade alla ställen som hon missade ;) Men det blev bra tillslut, längtar efter våren så jag kan börja lära mig hantera polermaskinen :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Fifan va glad för att era töser överhuvudtaget VILL tvätta bilen. Min vill nog inte ens köra in den i maskin (tack och lov, men iallafall!).
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Måste inte dimljusen fungera när man besiktar? Har för mig att finns det monterat ska det funka/lysa.
Farsan fick för länge sedan nedslag på besiktningen för att ett extraljus inte lyste. Besiktnings mannen sa då att är det monterat måste det lysa men detta var länge sedan det kanske är andra regler nu vad vet jag (I)
Användarvisningsbild
av Micce1980
grillchips skrev:Fifan va glad för att era töser överhuvudtaget VILL tvätta bilen. Min vill nog inte ens köra in den i maskin (tack och lov, men iallafall!).
Nja, vill är nog att ta i men vi tyckte faktiskt att det kunde vara bra att kunna, sedan tog det stopp. :P Hon hade sedan tjänstebil i många år och de tvättades sällan, mycket sällan. :wink: Men så är det, man har inte samma intressen.
Användarvisningsbild
av SvenB
DayDreamer skrev:Måste inte dimljusen fungera när man besiktar? Har för mig att finns det monterat ska det funka/lysa.
Nej fungera behöver dom inte, men om de fungerar måste de ha rätt ljusbild och vara rätt justerade.
Användarvisningsbild
av Perra83
grillchips skrev:Fifan va glad för att era töser överhuvudtaget VILL tvätta bilen. Min vill nog inte ens köra in den i maskin (tack och lov, men iallafall!).
Min sambo är med ibland och tvättar bilarna. Förra helgen följde hon med och tvättade fyra hjul i tvätthallen :wink:
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Det är alltid kul när man får med henne på bilrelaterade saker, visst, man får kompencera ibland och springa i en jäkla massa klädaffärer :roll:

Ang dimljusen så funkar det ena så måste det andra också funka, funkar inget utav dom så kan dom inte säga något. Har alltid kopplat ur dimljusen mina bilar för att dom ska slippa klaga över ljusbild och liknande.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 24

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej